Grolsch lanceert 'nieuwe generatie pils' Kornuit

Grolsch lanceert 'nieuwe generatie pils' Kornuit
  • Food-en-retail
  • 24 sep 2013 @ 09:25
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodIntroductieMerken

Bierbrouwer Grolsch heeft een nieuw pils op de markt gebracht: Kornuit. Onder het motto "behoud het goede, maar blijf ontdekken" wordt Kornuit gepositioneerd als een nieuwe generatie pils, gebrouwen door de jongste generatie brouwers van Grolsch.

Door de bijzondere hopsoort verrast Kornuit van Grolsch met een frisse smaak en zachte afdronk. Hiermee introduceert Grolsch niet alleen een nieuw pils, maar wordt ook een nieuwe jongere doelgroep aangesproken. Vanaf deze week is Kornuit van Grolsch bij de supermarkt verkrijgbaar in zowel sixpack flesjes als blik.

Gisela Rule, marketingdirecteur bij Grolsch zegt over Kornuit: “Wij bieden de Nederlandse consument graag onderscheidende en smaakvolle alternatieven binnen het huidige bieraanbod. Kornuit van Grolsch heeft zijn eigen smaak en daarmee ook zijn eigen doelgroep: de energieke, stoere en gepassioneerde twintigplusser die graag op stap gaat met zijn vrienden en van zijn vrijheid geniet. Dit verklaart ook direct de naamkeuze. Kornuit staat synoniem voor vriend en kameraad, en is daarmee de passende naam voor dit jonge, frisse pils.”

Een nieuw en jong pils vraagt om een eigen uitstraling. De verpakking van Kornuit van Grolsch is daarom fris, net zoals het bier zelfs. Vooral het blik van Kornuit springt in het oog door de mat witte achtergrond en het gebruik van zilver-, groen- en roodtinten. Daarbij wordt de naam Kornuit duidelijk en groot op het blik gecommuniceerd. Tevens bevat elke verpakking de handtekening van brouwer Peter Kuijper en een stempel die niet alleen aangeeft dat Kornuit uit de stal van Grolsch afkomstig is, maar ook voor kwaliteit en vakmanschap staat. Het flesje van Kornuit heeft dezelfde vorm als de bekende Grolsch fles, maar valt op doordat het label dezelfde look and feel heeft als het blik. 

Bezoekers van Valtifest konden in het weekend van 7 september als eerste Kornuit van Grolsch proeven. Vanaf deze week komt dit nieuwe pils van Grolsch beschikbaar bij de supermarkt in zowel een sixpack 33cl flesjes als sixpack blik. De adviesverkoopprijs is respectievelijk € 3,89 en € 5,49.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken