VBAT wint Pentawards voor Gamma en Sol
- Food-en-retail
- 24 sep 2013 @ 09:20
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - BrandingGraphicPrijs
- 24 sep 2013 @ 09:20
- Redactie Food en Retail
Het Amsterdamse designbureau VBAT heeft zaterdag in Barcelona een gouden Pentaward gewonnen met de verpakkingslijn voor Gamma KleurID. behalve goud werd ook brons in de wacht gesleept voor het fles- en labelontwerp voor het premium bier Sol.
VBAT heeft sinds 2009 onder andere de merkstrategie en de eigen verpakkingslijnen voor Gamma ontwikkeld. Een van de verflijnen is KleurID, een speciaal ontwikkelde kleurrange waar winkelpresentatie, communicatie en verpakking naadloos op elkaar aansluiten.
Een zebra werd gekozen als verbindend element in de conceptgedachte. Een icoon dat naast onderscheidend en opvallend tevens een tijdloos stijlelement is. Door het contrast met het kenmerkende zwart-wit patroon komen de kleuren van het verfassortiment optimaal tot hun recht.
Naast goud voor Gamma won VBAT ook een bronzen Pentaward voor het fles- en labelontwerp voor het internationaal gepositioneerde premium pilsener Sol. ‘A Declaration of Independence’ is het statement voor dit merk. Daarbij was het de uitdaging de perfecte balans te vinden tussen authenticiteit en ‘premiumness’. Het samenspel van de zon en het woordbeeld is krachtig zonder de Mexicaanse roots te verloochenen. Op het clear plastic label zijn tactiele inkten gebruikt die naast het grafisch ontwerp, extra cachet geeft.
Bekijk de internationale winnaars hier en alle Nederlandse winnaars hier.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing