Den Bosch blijft Meest Gastvrije Stad
- Food-en-retail
- 10 okt 2013 @ 08:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 10 okt 2013 @ 08:50
- Redactie Food en Retail
Voor de vierde keer op rij is ‘s-Hertogenbosch uitgeroepen tot Meest Gastvrije Stad van Nederland. Net als de afgelopen drie jaar kreeg de Brabantse hoofdstad dit jaar de hoogste waarderingscijfers van haar bezoekers.
Op basis van uitgebreid onderzoek, uitgevoerd door VVV Nederland en adviesbureau Van Spronsen & Partners, is de gastvrijheidsbeleving van ruim 8.000 bezoekers van de 21 grootste steden van ons land voor de vijfde maal in kaart gebracht.
Hans van Spronsen, algemeen directeur Van Spronsen & Partners: 'Over het algemeen kan worden geconcludeerd dat de vriendelijkheid van de bewoners, het winkelpersoneel en de horecamedewerkers door de bezoeker dit jaar gemiddeld hoger wordt gewaardeerd. Daarnaast geeft de bezoeker ook een hogere waardering aan het veiligheidsgevoel.'
Opmerkelijk is de sterke opmars van Groningen. De afgelopen jaren scoorde de noordelijke stad steeds hoger met een tweede plaats dit jaar als absoluut hoogtepunt. Ook Leiden heeft een flinke slag geslagen door maar liefst 12 plaatsen te stijgen in de ranglijst (van plaats 17 in 2012 naar plaats 5 dit jaar). 'Twee geweldige prestaties die aantonen dat een gastvrijheid niet enkel is voorbehouden aan de van oudsher meer bourgondische steden in het Zuiden, maar veel meer een resultaat is van een gezamenlijke inspanning van overheden, ondernemers én inwoners', aldus Kees van Wijk, algemeen directeur VVV Nederland.
'De uitverkiezing tot Meest Gastvrije Stad van Nederland is vooral de uitdrukking van de waardering door de bezoekers', aldus Van Wijk. 'Daarmee is het een echte publieksprijs en dat maakt deze titel zo waardevol. Gastheerschap en gastvrijheid zijn een belangrijke sleutel voor een gezonde en florerende gastvrijheidseconomie. Een sleutel die ondernemers, bewoners en overheid samen in handen hebben. Als VVV–sector houden wij ons dagelijks bezig met gastheerschap en het belang daarvan als integraal onderdeel van citymarketing. Dit onderzoek is daarin een belangrijke bouwsteen.'
Het jaarlijkse onderzoek vindt plaats in de 21 grootste steden van Nederland. Op basis van 8.000 enquêtes onder Nederlandse bezoekers zijn deze steden op 27 aspecten in de categorieën ‘Vriendelijkheid & Veiligheid’, ‘Horeca & Vrije tijd’, ‘Stad & Architectuur’ en ‘Bereikbaarheid & Informatie’ onderzocht. Per stad zijn 381 enquêtes afgenomen om een objectieve meting te doen.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing