Free Record Shop komt cadeaukaart-houders tegemoet
- Food-en-retail
- 1 okt 2013 @ 15:37
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ConsumentenWinkelen
- 1 okt 2013 @ 15:37
- Redactie Food en Retail
FRESH Entertainment Holding, sinds juli 2013 de nieuwe eigenaar van Free Record Shop, kondigt vandaag een tegemoetkoming aan voor consumenten die nog in het bezit zijn van een oude cadeaukaart van de winkelketen. Door het faillissement van Free Record Shop in mei 2013 verloren de cadeaukaarten hun waarde. De nieuwe eigenaar heeft gezocht naar een oplossing om de bezitters van cadeaukaarten niet in de kou te laten staan. Vanaf 14 oktober kan iedere Free Record Shop cadeaukaart worden ingewisseld voor bonnen met een totale waarde van ruim 50 euro. De actie heeft de naam Keukenlade.
Sinds mei 2013 konden consumenten hun cadeaukaarten van Free Record Shop niet meer inwisselen. Door het faillissement van de entertainmentketen waren deze waardeloos geworden. FRESH Entertainment Holding, dat na een lange procedure uiteindelijk met 49 Nederlandse filialen een doorstart van Free Record Shop wist te realiseren, kan hiervoor geen verantwoordelijkheid dragen.
Directeur van Free Record Shop Roland van Geest: 'Wij willen de trouwe klanten van Free Record Shop niet in de steek laten en hebben gezocht naar een oplossing voor de oude cadeaukaarten. Met ons aanbod doen wij recht aan de consumenten die lange tijd in onzekerheid hebben gezeten over de verzilvering van hun oude cadeaukaarten.'
De Consumentenbond had kort na de doorstart aangedrongen op een klantvriendelijke oplossing voor de gedupeerden. Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Juridisch gezien hoefde de nieuwe eigenaar van Free Record Shop de cadeaukaarthouders niets te bieden. We zijn daarom tevreden met deze oplossing.'
Actie Keukenlade
Tussen 14 oktober en 30 november 2013 ontvangen consumenten voor iedere ingeleverde cadeaukaart – ongeacht het resterende tegoed – een boekje met bonnen ter waarde van ruim 50 euro. De waardebonnen bieden korting op het complete assortiment muziek, film, games en headphones. De actie geldt uitsluitend bij de winkels van Free Record Shop in Nederland en niet op freerecordshop.nl. De Nederlandse vestigingen van Free Record Shop zullen geen nieuwe eigen cadeaukaarten uitbrengen en verkopen en accepteren vanaf heden de Nationale Entertainment Card.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing