Primera zet extra in op entertainment
- Food-en-retail
- 15 okt 2013 @ 08:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 15 okt 2013 @ 08:50
- Redactie Food en Retail
Winkelketen Primera, marktleider op het gebied van cadeaukaarten, is gestart met een nieuwe presentatie van entertainment. Cadeaukaarten die voornamelijk gericht zijn op eigen gebruik worden in een opvallende display apart gepresenteerd. Voor deze categorie ziet Primera extra kansen.
Joost Bakker, assortimentsmanager bij Primera: 'Een groot aantal kaarten wordt voornamelijk gebruikt als alternatief voor de creditkaart of voor budgetcontrole. Dit vergt een andere aanpak en positionering dan bij cadeaukaarten. Wij willen ook hier weer graag voorop lopen en klaar zijn voor nieuwe ontwikkelingen die gaan komen. Juist daarom hebben wij besloten deze nieuwe categorie apart op te pakken, uit te breiden en te onderscheiden van het huidige aanbod cadeaukaarten.'
Primera zet in zijn strategisch plan in op verdere versteviging van de eigen formule. 'Met deze stap gaan wij ons sterker in de markt voor entertainment begeven, die flink aan het verschuiven is', zegt Gert van Doorn, commercieel directeur bij Primera. 'Entertainment is een breed begrip maar wij richten ons in eerste instantie op de drie domeinen Muziek, Gaming en Video on Demand.'
Speerpunten voor Primera zijn tegoedkaarten voor iTunes, Spotify, PlayStation, Nintendo en Pathé Thuis. Van Doorn: 'Wij verwachten daarnaast ook veel van nieuwe ontwikkelingen in de markt zoals Videoland, Netflix en Google Play en wij gaan een speciaal label ontwikkelen om producten actiematig in de winkel te brengen.'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing