AH sluit webwinkels en zet alles op Appie
- Food-en-retail
- 21 nov 2013 @ 15:48
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WebWinkelen
- 21 nov 2013 @ 15:48
- Redactie Food en Retail
Albert Heijn gaat zich voor de online verkoop volledig concentreren op bestelapplicatie Appie. Op termijn is het niet meer mogelijk om boodschappen te doen op webwinkel www.ah.nl, bevestigt het supermarktbedrijf. ‘We kiezen voor duidelijkheid.’
Albert Heijn laat op zijn site weten dat momenteel wordt gesleuteld aan het online kanaal. Navraag door MarketingTribune-zustertitel Twinkle leert dat de conventionele besteloptie op termijn zal verdwijnen. Woordvoerster Dagna Hoogkamer: ‘We willen het online winkelen graag zo eenvoudig mogelijk maken voor klanten. We gaan daarom alles wat met online winkelen te maken heeft onderbrengen in Appie. Dat brengt duidelijkheid. Klanten zullen gaandeweg op onze website veranderingen gaan opmerken. Voorlopig blijft het echter ook nog gewoon mogelijk om via de webwinkels boodschappen te doen.'
Gaandeweg ervaren
Albert Heijn houdt momenteel behalve de ‘AH Boodschappen webwinkel’, ook AH Wijndomein, AH Fotoservice en AH Mobiel in de lucht, wat het meervoud van Hoogkamer verklaart (‘webwinkels’). De woordvoerster kan niet precies zeggen wanneer de operatie voltooid moet zijn, noch wat de gevolgen zijn voor de online activiteiten van Ahold-zusjes Etos en Gall & Gall: ‘Vooralsnog kan ik je slechts vertellen dat we naar een structuur toe willen die begrijpelijker en eenvoudiger is voor de klant. Hoe dat er per webwinkel precies uit komt te zien, zullen klanten gaandeweg gaan ervaren.'
Appie
Appie werd vier jaar geleden gelanceerd. De bestelapplicatie kan zowel op pc’s en laptops, als op smartphones en tablets worden gebruikt. Acties die klanten op een apparaat uitvoeren, zoals een boodschappenlijstje maken, worden gesynchroniseerd en ze zijn doordoor ook op andere apparaten terug te vinden. De ‘gewone’ online boodschappenwinkel van Albert Heijn is niet geoptimaliseerd voor mobiele apparaten en zal dat ook niet meer worden. Shoppers op Webwinkel.ah.nl kunnen bestelde boodschappen ook niet afhalen bij een van de Pick Up Points van Albert Heijn, maakt het supermarktbedrijf expliciet duidelijk met onderstaande prent. (bron: Twinkle)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing