'De consument weet heel goed wat gezond is'
- Food-en-retail
- 14 nov 2013 @ 12:16
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Consumenten
- 14 nov 2013 @ 12:16
- Redactie Food en Retail
'De consument weet heel goed wat gezond is. Maar liefst 80% van de Nederlanders geeft aan groente en fruit de meest gezonde keuze te vinden.' Dit is de conclusie van de nieuwste Foodmonitor waarin consumenten gevraagd werd om een tiental voedingsproducten te rangschikken van gezond naar ongezond. De Foodmonitor is een initiatief van The Food Agency en marktonderzoeksbureau Trendbox.
Nederlanders weten dus wel wat gezond voor ze is, maar handelen er niet naar. De gemiddelde groenten- en fruitconsumptie ligt nog steeds onder de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. En de Rabobank concludeerde onlangs in een rapport dat consumenten in West-Europa en de VS minder groente en fruit eten dan tien jaar geleden, ondanks de inspanningen van overheden om de consumptie daarvan te stimuleren.
'Verleid consument vaker om gezond te eten'
De consument zal dus meer verleid moeten worden om gezond te eten in plaats van enkel geïnformeerd. Geen gemakkelijke opgave, ook omdat gezonde producten moeten concurreren met ‘ongezonde’ producten die overal aanwezig en zichtbaar zijn en dus goed zijn ingeburgerd, en waar doorgaans veel grotere marketing budgetten achter staan dan bij groente- en fruitproducten. Meer informatie over de scores van de respondenten en de exacte vraag van het onderzoek in de Foodmonitor te lezen op www.foodforfood.info.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Food Monitor
- FNLI
- Wageningen
- The Food Agency
- bewustzijn
- groente
- fruit
- Trendbox
- gezondheid
- health
- Jan Peter van Doorn
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing