Meer reclamefolders digitaal aangeboden
- Food-en-retail
- 28 nov 2013 @ 14:11
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ShowroomtrafficMarketing
- 28 nov 2013 @ 14:11
- Redactie Food en Retail
Maandelijks wordt 16.500.000 keer een reclamefolder geraadpleegd. Daarmee is dit medium een belangrijke driver voor verkeer naar retailformules. Reclamefolder.nl, het grootste online folder- en aanbiedingenplatform van Nederland, signaleert nu dat retailers hun reclamefolders steeds meer digitaal aanbieden, online of via een app. Daarmee onderschrijft Reclamefolder.nl de berichten eerder deze week, dat de populariteit van papieren reclamefolders afneemt ten gunste van digitale edities.
Consumenten hebben met hun smartphone of tablet altijd en overal toegang tot actuele folders van landelijke en regionale winkels. Veel producten in de folders kunnen zij ook direct bestellen in de webshop van de aanbieder. Cijfers op Mobilemarketing.nl tonen aan dat Nederlanders in 64% van de gevallen in een winkel een mobile device gebruiken als hulpmiddel bij het nemen van beslissingen.
Populair
'Reclamefolders met productaanbiedingen blijven populair in Nederland', zegt Joost Rueck van Reclamefolder.nl. 'Uit cijfers van marktonderzoekbureau Gfk blijkt dat de helft van alle Nederlanders reclamefolders leest en zij doen dat steeds vaker digitaal. Het aantal gebruikers op het platform stijgt maandelijks, net als het aantal aangeboden folders. De afgelopen maand is er 16.500.000 keer een reclamefolder geraadpleegd. Dezelfde periode vorig jaar was dat nog 8.000.000.' De website www.reclamefolder.nl heeft meer dan 1,5 miljoen bezoekers per maand en de gratis Reclamefolder app is al bijna 1 miljoen keer gedownload, volgens Rueck. 'Voor retailers is dit een mogelijkheid voor een groot online bereik.'
Feestmaand
De stijgende lijn in aanbieders en gebruikers neemt explosief toe in de feestmaand. Op de site is het mogelijk aanbiedingen van bepaalde producten te zoeken bij een winkel in de buurt, waarbij gelijk het adres en de openingstijden getoond worden. “Consumenten ontdekken het gemak van de app steeds meer. Wij verwachten daarom binnenkort de miljoenste download te kunnen melden”, vertelt Joost Rueck. De Reclamefolder-app is gratis te downloaden via www.reclamefolder.nl/app. Ook is de app te vinden in de iTunes Store, Google Play Store en Windows Store.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- deurmat
- onderzoek
- huis-aan-huis
- post
- digitaal
- Joost Rueck
- promotie
- aanbiedingen
- Gfk
- Reclamefolder.nl
- reclamefolder
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing