'AH ga weer op de kleintjes letten'
- Food-en-retail
- 11 dec 2013 @ 00:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 11 dec 2013 @ 00:01
- Redactie Food en Retail
Grote retailketens moeten kleine detailzaken in hun directe omgeving niet beconcurreren, maar juist helpen door ze te 'adopteren'. Zo moet voorkomen worden dat alle winkelstraten in Europa er hetzelfde uit gaan zien. Dit concept is bedacht bij de Albert Heijn in Maassluis, kopt dagblad het AD op de voorpagina. 'Ga echt op de kleintjes letten.'
SP-Europarlementariër Dennis de Jong is het er mee eens. Zo worden volgens hem niet alleen de kleine zelfstandigen gered, maar hebben ook grote ketens baat bij het plan. 'Hoe gevarieerder het aanbod, hoe leuker de buurt en hoe meer mensen erop afkomen', citeert Het Parool De Jong. Om die reden hielp supermarkteigenaar en bedenker William de Block al bijvoorbeeld een bloemist met het innen van nog openstaande facturen. Ook ging hij samen met een zilversmid en diens huurbaas om tafel, toen de smid door een huurachterstand failliet dreigde te gaan. Eenvormigheid bedreigt winkelgebieden, zo beginnen veel nieuw te ontwikkelen winkelgebieden met een ABC-tje: AH, Blokker en C&A. Met eenvormigheid is webwinkelen al snel een leuker alternatief. Het Europees Parlement debatteert er vandaag over. De opdracht om op de kleintjes te letten is afkomstig uit een oude Albert Heijn-campagne, die destijds erg aansloeg. Toen ging het echter vooral om de prijzen in de eigen winkel. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- leegloop
- toekomst
- eenvormigheid
- retail
- nieuwbouw
- Blokker
- Op de kleintjes letten
- C&A
- AH
- concurrentie
- winkelgebieden
- consument
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing