'AH ga weer op de kleintjes letten'

'AH ga weer op de kleintjes letten'
  • Food-en-retail
  • 11 dec 2013 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

Grote retailketens moeten kleine detailzaken in hun directe omgeving niet beconcurreren, maar juist helpen door ze te 'adopteren'. Zo moet voorkomen worden dat alle winkelstraten in Europa er hetzelfde uit gaan zien. Dit concept is bedacht bij de Albert Heijn in Maassluis, kopt dagblad het AD op de voorpagina. 'Ga echt op de kleintjes letten.'

SP-Europarlementariër Dennis de Jong is het er mee eens. Zo worden volgens hem niet alleen de kleine zelfstandigen gered, maar hebben ook grote ketens baat bij het plan. 'Hoe gevarieerder het aanbod, hoe leuker de buurt en hoe meer mensen erop afkomen', citeert Het Parool De Jong. Om die reden hielp supermarkteigenaar en bedenker William de Block al bijvoorbeeld een bloemist met het innen van nog openstaande facturen. Ook ging hij samen met een zilversmid en diens huurbaas om tafel, toen de smid door een huurachterstand failliet dreigde te gaan. Eenvormigheid bedreigt winkelgebieden, zo beginnen veel nieuw te ontwikkelen winkelgebieden met een ABC-tje: AH, Blokker en C&A. Met eenvormigheid is webwinkelen al snel een leuker alternatief. Het Europees Parlement debatteert er vandaag over. De opdracht om op de kleintjes te letten is afkomstig uit een oude Albert Heijn-campagne, die destijds erg aansloeg. Toen ging het echter vooral om de prijzen in de eigen winkel. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken