Doek valt voor boekwinkelketen Polare
- Food-en-retail
- 27 jan 2014 @ 17:12
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Zakelijk
- 27 jan 2014 @ 17:12
- Redactie Food en Retail
De boekenwinkels van Polare zijn vanaf morgen gesloten. De organisatie acht deze maatregel noodzakelijk om haar voortbestaan veilig te stellen. ‘Ondanks de recent hervatte levering door CB (het voormalige Centraal Boekhuis) biedt de hernieuwde overeenkomst geen structurele oplossing. Deze tijdelijke sluiting geldt alleen voor de twintig Nederlandse vestigingen en de webshop van Polare’, aldus de persverklaring. De Nederlandse outlet stores en de acht Belgische vestigingen van Polare blijven geopend.
Polare is ontstaan uit een fusie van boekwinkels De Slegte en het failliete Selexyz. Investeringsmaatschappij Procures, die beide ketens overnam, kwam met de nieuwe naam Polare op de proppen. Tijdens eerdere gesprekken besloot CB vanwege achterstallige betalingen van Polare om haar leveringen aan de winkels te staken. Polare kiest nu voor een tijdelijke sluiting van haar Nederlandse winkels. De boekhandelketen is op zoek naar nieuwe handelspartners. De afgelopen maanden is het daar niet in geslaagd.
Toch houdt Polare-directeur Jan van de Wouw de moed erin: ‘Onze business case is sterk. Wij nemen deze stap niet alleen om onze belangen maar ook die van onze leveranciers veilig te stellen. Wij werken er hard aan om onze winkels snel te kunnen heropenen.’
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing