Zeeman rolt XL-formule 10x uit

Zeeman rolt XL-formule 10x uit
  • Food-en-retail
  • 22 jan 2014 @ 09:30
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkWinkelen

Kledingdiscounter Zeeman gaat zijn XL-formule dit jaar uitrollen naar tien locaties in Nederland. Dat zegt marketing- en communicatiemanager Jacques van der Bom tegen vakblog PropertyNL. Het winkelmerk heeft op dit moment al een XL-winkel in Maastricht en in Alphen aan den Rijn.

Een 'gewoon' filiaal van Zeeman telt minimaal driehonderd vierkante meter. Bij een XL-vestiging is dat ten minste het dubbele. “Die ruimte is nodig om de producten die normaal in stabakken liggen, in hangrekken beter te kunnen presenteren. Dat vergt vierkante meters”, stelt Van der Bom. De Zeeman XL-winkels voeren hetzelfde assortiment als gewone filialen, aangevuld met snel wisselende verrassingsproducten. "De belangrijkste doelstelling van onze XL-formule is om de producten rijker te presenteren", legt Van der Bom uit. De kledingdiscounter wil naast lage prijzen ook de kwaliteit van de artikelen benadrukken. Bovendien wil Zeeman lering trekken uit de nieuwe formule. "Als we zien dat iets goed werkt in onze XL-winkel, vertalen we dat naar een reguliere vestiging", aldus Van der Bom.

XL-concept in Europa
In België is Zeeman met zes vestigingen verder met de uitrol van het XL-concept. Dat komt doordat de keten daar eerder geschikte locaties vond. In Nederland is het volgens de retailer lastiger om tegen acceptabele huurprijzen grotere oppervlakten te huren. Doel is dit jaar in totaal twintig XL’s openen op de markten waar de discounter actief is. Zeeman heeft winkels in Frankrijk, Duitsland, België, Luxemburg en Nederland. (bron : PropertyNL)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken