Iglo Nederland krijgt nieuwe merkpositionering
- Food-en-retail
- 28 feb 2014 @ 15:22
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodCreatie
- 28 feb 2014 @ 15:22
- Redactie Food en Retail
Vanaf 7 maart wordt de nieuwe merkpositionering van Iglo bekend gemaakt. Kapitein Iglo verdwijnt, de nieuwe slogan wordt 'Zo smaakt het leven'. De focus verschuift daarbij van gemak op productniveau naar emotie: naar hoe consumenten eten en de maaltijd beleven. Dit kreeg een select gezelschap vakjournalisten zojuist te horen tijdens een perslunch in Amsterdam, waarbij chef Geert Bauwens speciale gerechtjes met Iglo-producten presenteerde. Door de nieuwe positionering verwacht Iglo behalve met andere merken in het vriesvak ook vaker met versproducten te gaan concureren.
De Nederlandse campagne gemaakt door bureau Havas gaat vanaf maart tegelijk van start in Nederland en op tien andere Europese markten. De filmpjes laten herkenbare scenes uit ieders leven zien. Daarin zie je hoe het is om samen te zijn, hoe je kan genieten van eten en vooral 'de dialoog aan tafel' wordt belicht. Die gesprekken worden gevoerd terwijl het eten wordt gekookt, gedeeld en gegeten. 'De Zo smaakt het leven-campagne staat voor echt voedsel en de manier waarop echte mensen eten en converseren tijdens de maaltijd', aldus Iglo.
'Vriesvers is verser dan gewoon vers'
Tijdens de lunch vertelt de nieuwe marketing manager voor Nederland, Harald Guimaraes, dat er veel redenen zijn om voor ingevroren groenten en andere ingredienten te kiezen. Behalve dat vitamines langer worden vastgehouden wanneer groenten snel na oogst diep worden bevroren en dat de smaak goed bewaard blijft zonder dat additieven of bergen zout of suiker nodig zijn, heeft 'vriesvers' als voordeel dat er minder van wordt weggegooid. Want je doseert makkelijker. Dit zorgt voor minder afval, een actueel issue. Guimareas verwacht dat Iglo met de nieuwe positionering behalve met de andere merken in het vriesvak ook vaker met versproducten gaat concureren. Verder meldt Guimaraes nog eens dat Iglo met de WNF mede-oprichter is van de MSC en nog steeds verantwoord gevangen vis verwerkt. Vanwege 'focus' en waarschijnlijk vanwege alle trammelant met kip, zal dat ingredient in de loop van dit jaar niet langer door Iglo verwerkt worden behalve in soep. Vis en groenten worden het speerpunt.
Nieuw logo, nieuwe verpakking
In de loop van de komende maanden krijgt Iglo als onderdeel van de nieuwe merkpositionering ook een ander logo en nieuwe verpakkingen, waarop de producten uitvergroot beter te zien zijn. Gekozen is om merkicoon 'Kapitein Iglo' te laten vallen. De nieuwe positionering wordt doorgetrokken op de website, vertelt de kersverse nieuwse Iglo-bazin en landenmanager Antje Schubert aan tafel. 'Nu staan daar nog voornamelijk recepten op. Straks komen daar ook lifestyle-links bij. Die verwijzen naar het niet gehaast zijn, naar het genieten van het eten. Je samen goed voelen over lekker eten. Eten wordt immers steeds socialer.' De online-strategie is er tevens op gericht de vraag te beantwoorden 'wat zullen we vandaag weer eens eten', wordt verteld.
Samen proeven
Schubert meldt tenslotte dat het Nederlandse Iglo-kantoor, ooit onderdeel van Unilever maar al enkele jaren zelfstandig, medio 2014 verhuist van Breda naar Utrecht. Daar wordt de 'Zo smaakt het leven'-positionering zelfs intern vertaald: er komt een grote keuken in waar relaties straks kunnen proeven en gastvrij worden onthaald door de mensen van Iglo. (PvWK)
Chef Geert Bauwens maakt speciale gerechtjes met Iglo-producten
Kippensoep uit het vriesvak, aan nieuwe soepvarianten wordt gedacht
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Iglo
- Geert Bauwens
- delen
- Antje Schubert
- Harald Guimaraes
- diepvries
- perslunch
- Amsterdam
- Zo smaakt het leven
- Kapitein Iglo
- koken
- Utrecht
- vitamine
- Havas
- frozen
- food
- maaltijd
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing