La Place gaat concurrentie aan met supers
- Food-en-retail
- 18 feb 2014 @ 10:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 18 feb 2014 @ 10:00
- Redactie Food en Retail
La Place gaat concurreren met de supermarktbranche door meer ‘take home’-producten aan te bieden. Dat heeft oprichter Paul Bringmann gezegd tijdens het jongst leden ABN AMRO retailseminar.
Die ontwikkeling is volgens hem logisch, omdat de horeca en supermarkten naar elkaar toe kruipen. 'Daarom ligt het voor de hand dat wij concepten ontwikkelen voor take-out op een La Place-achtige manier, waarmee we de aanval op supermarkten kunnen openen', aldus Bringmann in RetailNews. Hoe de plannen van de restaurantketen er concreet uit komen te zien, maakte Bringmann niet bekend.
Accent op beleving
In een eerder interview liet de keten weten dat La Place in zijn vestigingen meer aandacht zal gaan leggen op 'beleving'. De restaurantformule is daarvoor bezig met een herpositionering. Dat zei ceo Bart van den Nieuwenhof in FaceRetail, een video-interviewserie van RetailTrends. Media in samenwerking met Crossmarks. Voorheen lag de aandacht bij 'product, concept en een beetje plaats', zegt Van den Nieuwenhof. La Place wil echter veel meer toe naar beleving en een ontmoetingsplaats worden. 'Waar het veel meer om moet gaan is: waarom nou daar?', zegt hij. De ceo wil bijvoorbeeld meer uitdragen dat alle gerechten bij La Place honderd procent natuurlijk zijn. 'We werken alleen met grondstoffen waar geen onnatuurlijke additieven aan zijn toegevoegd', aldus Van Den Nieuwenhof uit. (bron: RetailNews)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- supermarkt
- take away
- FaceRetail
- Bart van den Nieuwenhof
- concurrentie
- La Place
- ceo
- Bringmann
- kant-en-klaar
- RetailNew
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing