Media Markt begint met digitale flex-prijskaart

Media Markt begint met digitale flex-prijskaart
  • Food-en-retail
  • 6 feb 2014 @ 15:19
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenPrijs

Media Markt zet met digitale prijskaarten de stap naar 'dynamic pricing'. De prijskaartjes in alle 33 vestigingen zijn vervangen door flatscreen e-readers waarop de prijs en productspecificaties volgens het retailmerk realtime worden weergegeven. In de Spits en Metro staat de innovatie vandaag in pagina-grote advertenties omschreven als de 'grootste revolutie op het gebied van elektronica'. Overdrijven is ook een vak.

Op Facebook reagerende kleerhangers in warenhuizen, zich aanpassende schermpjes in autoshowrooms en product- en actuele prijsinfo op scherm in supermarkten, een manshoge iPad bij Perry Sport met realtime stock- en prijsinfo, apps met realtime prijsvergelijkers... als het hierbij ging om een revolutie in de electronica dan hebben wij die al vaker voorbij zien komen. Maar toch gefeliciteerd Media Markt. De prijzen van producten worden op de schermpjes elke dag voordat de electronicawinkels openen volledig geautomatiseerd aangepast op basis van een vergelijking met 25 concurrerende elektronicaretailers. In de toekomst wil Media Markt de prijzen ook door de dag heen aanpassen. Media Markt zet met de digital pricing in op een proactief prijsbeleid, meldt de retailer. De tijd dat klanten zelf prijzen tussen verschillende aanbieders moet vergelijken is voorbij, zegt Barry van Ruiven, directeur Media Markt Nederland. 'Die taak nemen wij voor onze rekening.'
In elk geval weer wat extra helderheid voor de consument en geen gedoe meer met wisselende plastic- of papieren prijskaartjes. (PvWK)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken