Sligro opent nieuwe generatie zelfbedieningsgroothandel

Sligro opent nieuwe generatie zelfbedieningsgroothandel
  • Food-en-retail
  • 18 feb 2014 @ 14:18
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Tussenhandel

Maastricht krijgt de landelijke primeur van het volledig nieuwe groothandelsconcept van Sligro. Achter de schermen is lang gewerkt aan de vernieuwde formulevorm die bij Sligro intern de werktitel ‘Sligro 3.0’ kreeg. Vrij vertaald, de derde generatie van de zelfbedieningsformule van Sligro, de foodpartner voor foodprofessionals. Het is de bedoeling dat deze nieuwe zelfbedieningsgroothandel de komende jaren het voorbeeld en uitgangspunt is bij de doorontwikkeling van de Sligro-vestigingen in Nederland.

De stad Maastricht is een bewuste keuze, meldt Sligro. 'In Maastricht kreeg Sligro de mogelijkheid te investeren in volledige nieuwbouw op een goede locatie in de stad. Met nieuwbouw word je niet gehinderd door beperkingen vanuit een bestaand pand en kun je alles naar eigen eisen, inzichten en toekomstgericht realiseren. Daarnaast is Maastricht een uitgesproken bourgondische stad met een grote belangstelling voor alles wat met gastronomie te maken heeft. Ten slotte borgde de geografische ligging van Maastricht dat de formule tot aan de opening "achter de schermen" ontwikkeld kon worden.'

Opening 10 maart
Op maandag 10 maart zal omstreeks het middaguur de officiële openingshandeling verricht worden door Onno Hoes, burgemeester van Maastricht.  Sligro is de groothandelsformule van Sligro Food Group en is in Nederland marktleider met een landelijk netwerk van 46 zelfbedieningsgroothandels en 10 bezorggroothandels. Sligro richt zich specifiek op groot- en kleinschalige horeca, recreatie, cateraars, grootverbruikers en bedrijfsrestaurants. Klanten kunnen beschikken over circa 60.000 food- en aan food gerelateerde non-foodartikelen. Over het jaar 2013 is een omzet gerealiseerd van € 2,5 miljard met een nettowinst van € 68 miljoen. Het gemiddeld aantal personeelsleden op fulltimebasis bedroeg ruim 5.800. De aandelen van Sligro Food Group staan genoteerd op NYSE Euronext. 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken