Volvo benut auto-achterbak als bezorgadres
- Food-en-retail
- 27 feb 2014 @ 09:18
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InteractieWebwinkel
- 27 feb 2014 @ 09:18
- Redactie Food en Retail
Consumenten met een Volvo kunnen in de toekomst hun bestelling tot in de auto laten bezorgen. Het Zweedse automerk introduceert de zogenoemde ‘roam delivery’ service komende week op het Mobile World Congress in Barcelona.
Volvo-bezitters kunnen dankzij een nieuwe sleuteltechnologie hun auto opgeven als afleveradres, wanneer zij online winkelen. Wanneer de bestelling is geplaatst ontvangt de bezorger via de Volvo On Call-app een digitale sleutel van de auto, waarmee hij tijdelijk toegang heeft tot de auto van de klant. Wanneer de bestelling is bezorgd, verdwijnt deze digitale sleutel. Volvo wil met deze service inspelen op de zestig procent van de consumenten die vorig jaar hinder ondervond bij de bezorging van online aankopen, meldt Retailnews. Daarnaast wijst het automerk op de kostenpost voor bezorgers als gevolg van het mislopen van de klant bij het bezorgen van bestellingen. 'Door de auto te gebruiken als afleverpunt met behulp van digitale sleutels, is het nu mogelijk om producten te bezorgen naar personen in plaats van alleen naar plekken', stelt cio Klas Bendrik op Retailnews. Klik hier voor een impressie van de Volvo-service op Facebook.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Mobile World Congress
- webshop
- Barcelona
- Volvo
- retail
- service
- roam delivery
- afleveradres
- webwinkelen
- online
- achterbak
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing