Volvo benut auto-achterbak als bezorgadres

Volvo benut auto-achterbak als bezorgadres
  • Food-en-retail
  • 27 feb 2014 @ 09:18
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieWebwinkel

Consumenten met een Volvo kunnen in de toekomst hun bestelling tot in de auto laten bezorgen. Het Zweedse automerk introduceert de zogenoemde ‘roam delivery’ service komende week op het Mobile World Congress in Barcelona.

Volvo-bezitters kunnen dankzij een nieuwe sleuteltechnologie hun auto opgeven als afleveradres, wanneer zij online winkelen. Wanneer de bestelling is geplaatst ontvangt de bezorger via de Volvo On Call-app een digitale sleutel van de auto, waarmee hij tijdelijk toegang heeft tot de auto van de klant. Wanneer de bestelling is bezorgd, verdwijnt deze digitale sleutel. Volvo wil met deze service inspelen op de zestig procent van de consumenten die vorig jaar hinder ondervond bij de bezorging van online aankopen, meldt Retailnews. Daarnaast wijst het automerk op de kostenpost voor bezorgers als gevolg van het mislopen van de klant bij het bezorgen van bestellingen. 'Door de auto te gebruiken als afleverpunt met behulp van digitale sleutels, is het nu mogelijk om producten te bezorgen naar personen in plaats van alleen naar plekken', stelt cio Klas Bendrik op Retailnews. Klik hier voor een impressie van de Volvo-service op Facebook.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken