Aldi toont met vernieuwde winkel in Echt voorbeeld van nieuwe vestigingen

Aldi toont met vernieuwde winkel in Echt voorbeeld van nieuwe vestigingen
  • Food-en-retail
  • 15 apr 2014 @ 09:16
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Innovatie

Retailer Aldi heeft zaterdag een nieuwe winkel in het Limburgse Echt geopend die als blauwdruk fungeert voor andere nieuwe vestigingen. Alle vernieuwende elementen die bij andere winkels te zien zijn, komen in dit filiaal samen. Aldi zelf spreekt tegenover vaktitel Distrifood van een ‘evolutie, geen revolutie’.

Aldi noemt de vestiging in Echt dan ook nadrukkelijk geen pilotstore. ‘Voor de toekomst wordt ernaar gestreefd meer van dit soort winkels te openen’, aldus de prijsvechter. Het filiaal in Echt is een optelsom van de ontwikkelingen die in 2011 zijn begonnen rond de modernisering van de formule van Aldi Nord.

Brede gangpaden
De winkel in Echt wordt gekenmerkt door brede gangpaden, chiquere vloertegels, de toevoeging van sfeerbeelden boven assortimenten, extra verlichting, veel daglicht en een netter winkelbeeld door op elkaar afgestemde dozen. Ook alle uitbreidingen van het assortiment van de afgelopen periode zijn in Echt te vinden.

Verse sushi
Volgens Aldi telt het assortiment inmiddels 900 producten: ‘De afgelopen jaren heeft Aldi het aanbod danig uitgebreid, onder meer met kruiden, sauzen, stevia zoetstof, cosmetica en onlangs ook verse sushi. Aldi kan daardoor nu ook een complete winkelervaring aanbieden.’ Daarmee geeft het bedrijf aan dat de oude positionering als harddiscounter deels is losgelaten en de onderneming meer richting het midden van de markt beweegt.

Boven de zeven
Die ontwikkeling is al langer te zien in de Zomer- en Kerstrapporten van Foodmagazine en GfK. Aldi krijgt nog altijd het laagste rapportcijfer van alle grotere supermarktketens in Nederland, maar met een 7,07 scoorde de formule in december voor het eerst in de geschiedenis van het onderzoek een cijfer boven de zeven. De hogere score is onder meer te danken aan het feit dat klanten een nettere winkel zien dan voorheen.


Lees hier verder.
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken