Benoemingen AH duiden op nog meer aandacht voor assortiment

Benoemingen AH duiden op nog meer aandacht voor assortiment
  • Food-en-retail
  • 29 apr 2014 @ 09:14
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaWinkelen

Het directieteam van Albert Heijn is met ingang van maandag 5 mei 2014 weer compleet, meldt de retailgigant. 'Marit van Egmond en Erik-Jan Mares komen dan het team versterken als onderdeel van de in januari 2014 angekondigde veranderingen. Doel van de verandering is het verder bouwen aan Albert Heijn als merk en organisatie in Nederland en omringende markten. Centraal bij deze benoemingen staat het verbeteren en aanvullen van het assortiment voor de klant.'

Marit van Egmond wordt benoemd tot directeur merchandising & sourcing vers. Marit geeft momenteel succesvol leiding aan Gall & Gall en is sinds 1997 in dienst bij Ahold. Zij maakt sinds 2008 deel uit van de leiding van Gall & Gall. Eerder heeft zij ook de functie van category manager binnen Albert Heijn bekleed. In haar nieuwe functie gaat Marit leiding geven aan de verdere ontwikkeling van het vers-assortiment voor onze klanten.

Erik-Jan Mares wordt benoemd tot directeur merchandising & sourcing houdbaar, non food en new business. Erik Jan geeft sinds een jaar met succes leiding aan Ahold European Sourcing en was daarvoor werkzaam bij onder andere C1000, Danone en Nutricia. In zijn nieuwe functie gaat Erik-Jan leiding geven aan de verdere ontwikkeling van bestaand en nieuw assortiment voor onze klanten.

Het belang van 'assortiment' als onderdeel van het aanbod van Albert Heijn aan de klant krijgt meer en gerichte aandacht met de benoeming van deze twee nieuwe directeuren. Verbeteringen in en aanvullingen op het assortiment zal de commerciële propositie van Albert Heijn verder versterken.

Sander van der Laan, CEO van Albert Heijn zegt over de benoemingen: 'Het is mooi dat we deze twee belangrijke functies kunnen invullen met professionals uit onze eigen organisatie die beschikken over relevante ervaring. De energie die deze collega's meebrengen naar hun nieuwe positie zal een impuls geven aan de verbetering en uitbreiding van ons assortiment en daarmee aan ons aanbod aan de klant. Ik ben ook blij dat het Albert Heijn directieteam nu weer compleet is.'

Naast Marit van Egmond en Erik-Jan Mares bestaat het directie team van Albert Heijn verder uit: Cees van Vliet (directeur winkels & distributie), Adriaan Thierry (directeur omni-channel marketing & format), Wouter Kolk (directeur nieuwe markten & speciaal zaken), Hendrik-Jan Roel (financieel directeur) en Luc de Baets (directeur human resources & business services). Het team staat onder leiding van algemeen directeur (CEO) Sander van der Laan.
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken