Mud Jeans lanceert Lease A Bag

Mud Jeans lanceert Lease A Bag
  • Food-en-retail
  • 15 apr 2014 @ 14:57
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

Mud Jeans lanceert ‘ Lease A Bag’, een stijlvolle tas die iedereen kan leasen voor een vast, laag bedrag per maand. Rick Engelkes heeft speciaal voor Mud Jeans twee modellen ontworpen. Het ‘Lease A Bag’ concept is volgens de Mud-marketeers zelf een logisch vervolg op de succesvolle introducties van de baanbrekende modeconcepten ‘Lease A Jeans’ (foto) en ‘Lease A Fleece’ in het afgelopen jaar. 'Met het Lease concept gooi je nooit meer kleding weg. Mud Jeans hergebruikt namelijk alle grondstoffen en maakt van de gerecyclede vezels weer nieuwe producten.'

Daisy van Groningen produceert de tassen samen met vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het atelier is gespecialiseerd in kleinschalige kwaliteitsproductie voor Nederlandse modelabels. ‘Lease A Bag’ is gemaakt van gerecycled denim, gerecyclede airbags en restleer uit de meubel industrie. Gisteren is de mannenlijn gelanceerd, bestaande uit twee modellen: een Amsterdam City Bag en een San Francisco Travel Bag. Uiteraard kunnen ook vrouwen de tassen gebruiken. Een vrouwenlijn volgt later dit jaar en wordt ook ontworpen door een bijzondere Nederlander. ‘Lease A Bag’ is vanaf vandaag eenvoudig online te bestellen op www.mudjeans.eu. Vanaf 30 juni aanstaande is ‘Lease A Bag’ ook verkrijgbaar in een aantal geselecteerde winkels in Nederland, België en Duitsland.

Het werkt simpel
Klanten hebben de keus om in één keer te betalen of in maandelijkse termijnen. Bij betaling in één keer betaalt de klant 109,95 euro, inclusief 20 euro ‘statiegeld’, waarna hij de tas zo lang als hij wil kan gebruiken. Als hij in de toekomst besluit de tas in te leveren, krijgt hij zijn ‘statiegeld’ van 20 euro terug in de vorm van korting op zijn volgende aankoop. Als een klant kiest voor betalen in termijnen, betaalt hij eenmalig een instapbedrag van 20 euro. Vervolgens betaalt hij een jaar lang 5,95 euro per maand. Na deze leaseperiode heeft de klant drie opties. ‘Keep it’: hij betaalt nog 4 extra ‘statiegeld’-maandtermijnen van 5,95 euro, waarna hij de tas zo lang als hij wil kan blijven gebruiken. ‘Switch it’: hij wisselt de tas voor een nieuw model en betaalt 10 euro switchkosten en vervolgens weer 12 maandtermijnen van 5,95 euro. De derde optie is ‘Send Back’: de tas wordt retour gestuurd naar Mud Jeans. Door de mogelijkheid tot gespreide betaling wordt duurzame fashion voor iedereen betaalbaar. Bovendien kan je op deze manier verantwoord blijven wisselen van tas, stellen de Mud-marketeers. Meer info staat hier.  Bekijk hieronder het 20 seconden filmpje met Rick Engelkes. (PvWK)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken