Mud Jeans lanceert Lease A Bag
- Food-en-retail
- 15 apr 2014 @ 14:57
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Marketing
- 15 apr 2014 @ 14:57
- Redactie Food en Retail
Mud Jeans lanceert ‘ Lease A Bag’, een stijlvolle tas die iedereen kan leasen voor een vast, laag bedrag per maand. Rick Engelkes heeft speciaal voor Mud Jeans twee modellen ontworpen. Het ‘Lease A Bag’ concept is volgens de Mud-marketeers zelf een logisch vervolg op de succesvolle introducties van de baanbrekende modeconcepten ‘Lease A Jeans’ (foto) en ‘Lease A Fleece’ in het afgelopen jaar. 'Met het Lease concept gooi je nooit meer kleding weg. Mud Jeans hergebruikt namelijk alle grondstoffen en maakt van de gerecyclede vezels weer nieuwe producten.'
Daisy van Groningen produceert de tassen samen met vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het atelier is gespecialiseerd in kleinschalige kwaliteitsproductie voor Nederlandse modelabels. ‘Lease A Bag’ is gemaakt van gerecycled denim, gerecyclede airbags en restleer uit de meubel industrie. Gisteren is de mannenlijn gelanceerd, bestaande uit twee modellen: een Amsterdam City Bag en een San Francisco Travel Bag. Uiteraard kunnen ook vrouwen de tassen gebruiken. Een vrouwenlijn volgt later dit jaar en wordt ook ontworpen door een bijzondere Nederlander. ‘Lease A Bag’ is vanaf vandaag eenvoudig online te bestellen op www.mudjeans.eu. Vanaf 30 juni aanstaande is ‘Lease A Bag’ ook verkrijgbaar in een aantal geselecteerde winkels in Nederland, België en Duitsland.
Het werkt simpel
Klanten hebben de keus om in één keer te betalen of in maandelijkse termijnen. Bij betaling in één keer betaalt de klant 109,95 euro, inclusief 20 euro ‘statiegeld’, waarna hij de tas zo lang als hij wil kan gebruiken. Als hij in de toekomst besluit de tas in te leveren, krijgt hij zijn ‘statiegeld’ van 20 euro terug in de vorm van korting op zijn volgende aankoop. Als een klant kiest voor betalen in termijnen, betaalt hij eenmalig een instapbedrag van 20 euro. Vervolgens betaalt hij een jaar lang 5,95 euro per maand. Na deze leaseperiode heeft de klant drie opties. ‘Keep it’: hij betaalt nog 4 extra ‘statiegeld’-maandtermijnen van 5,95 euro, waarna hij de tas zo lang als hij wil kan blijven gebruiken. ‘Switch it’: hij wisselt de tas voor een nieuw model en betaalt 10 euro switchkosten en vervolgens weer 12 maandtermijnen van 5,95 euro. De derde optie is ‘Send Back’: de tas wordt retour gestuurd naar Mud Jeans. Door de mogelijkheid tot gespreide betaling wordt duurzame fashion voor iedereen betaalbaar. Bovendien kan je op deze manier verantwoord blijven wisselen van tas, stellen de Mud-marketeers. Meer info staat hier. Bekijk hieronder het 20 seconden filmpje met Rick Engelkes. (PvWK)
The Next Big Denim Thing from Mud Jeans on Vimeo.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- delen
- Rick Engelkes
- modellen
- lease
- kleding
- lease concept
- sharing
- tas
- kledinghuur
- Mud Jeans
- Lease A Bag
- Mud
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing