Sligro vernieuwt magazine Exclusief
- Food-en-retail
- 9 apr 2014 @ 15:52
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingTussenhandel
- 9 apr 2014 @ 15:52
- Redactie Food en Retail
Zowel de omvang als het formaat van het customer medium van Sligro, ‘Exclusief’ genaamd, krijgt een totaal ander uiterlijk. Het magazine gaat zes keer per jaar verschijnen, in een omvang van 100 pagina’s en een oplage van 100.000 exemplaren per editie, meldt de groothandel voor horeca en retail. Hier een exclusief voorproefje.
Het vernieuwde blad wordt uitgevoerd op een ruw en mat papier in een handzaam formaat. 'Je krijgt straks een robuust magazine met een stoere uitstraling: een zéér eigentijdse inspiratiebron voor alle chefs van Nederland, voorspelt Wilco Jansen, hoofd communicatie, trots. Exclusief is naar eigen zeggen 'het gratis must-have inspiratiemagazine voor de foodprofessional én de echte hobbykok met een passie voor food. Beide doelgroepen vinden in het magazine veel food-inspiratie en informatie over de laatste internationale trends en praktische tips om te gebruiken in de dagelijkse keuken.'
Weinig advertentieruimte
Het magazine geeft extreem veel visuele prikkels: elk beeld pakt je en laat je niet meer los, belooft Sligro. De beelden die voorbijkomen hebben stuk voor stuk dezelfde stoerheid: foodfotografie wordt vaak paginagroot geplaatst voor een maximaal effect, portretten van koks geven meteen een indruk van iemands persoonlijkheid en het realistisch sfeerbeeld verhoogt de herkenning en geloofwaardigheid. ‘Exclusief wordt door Sligro uitgegeven om te inspireren op een manier die past bij de autoriteit van de Sligro-formule. Daarom is er binnen het bladformat slechts beperkte advertentieruimte beschikbaar', aldus Jansen. Hieronder een voorbeeld van een spread uit de vernieuwde titel. (PvWK)
Voorbeeld van een spread uit de vernieuwde titel
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- customer medium
- titel
- relatiemarketing
- vernieuwd
- food
- Sligro
- Exclusief
- relatiemagazine
- inspiratie
- groothandel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
- Plus start training Veilig op de weg 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing