Online retail: 'verzendkosten dekken kosten niet'
- Food-en-retail
- 30 apr 2014 @ 12:07
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - KlantenWeb
- 30 apr 2014 @ 12:07
- Redactie Food en Retail
Online retailers besteden gemiddeld twintig procent van alle kosten aan de verzending en retouren van producten, stelt hoogleraar retailmanagement Gino van Ossel van de Belgische Vlerick Business School in Het FD. verzending van een pakket kost bijvoorbeeld vijftien euro, terwijl retouren inclusief afhandeling het dubbele kosten.
Dat stelt hoogleraar retailmanagement Gino van Ossel van de Belgische Vlerick Business School in Het FD. 'Veel bedrijven rekenen wel verzendkosten, maar die bedragen zijn nooit kostendekkend', zegt hij. Vaak brengen etailers geen kosten in rekening voor retouren, terwijl bij verschillende grote spelers 40 procent tot de helft van alle bestellingen wordt teruggestuurd. Saillant in dit verband is echter een recent onderzoek van de Consumentenbond, waarin wordt gesteld: ‘Webwinkels nemen loopje met retourregels.' De Consumentenbond bestelde op internet 268 producten bij 118 verschillende webwinkels, om alle pakketten na ontvangst direct retour te sturen. Lees hier verder.
(bronnen: FD en Twinkle)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Gino van Ossel
- pakjes
- online retail
- Vlerick Business School
- distributie
- porti
- verzendkosten
- Zalando
- Wehkamp
- koerier
- etailers
- Jurrie Jan Bruins
- FD
- post
- handling
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing