Online retail: 'verzendkosten dekken kosten niet'

Online retail: 'verzendkosten dekken kosten niet'
  • Food-en-retail
  • 30 apr 2014 @ 12:07
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • KlantenWeb

Online retailers besteden gemiddeld twintig procent van alle kosten aan de verzending en retouren van producten, stelt hoogleraar retailmanagement Gino van Ossel van de Belgische Vlerick Business School in Het FD. verzending van een pakket kost bijvoorbeeld vijftien euro, terwijl retouren inclusief afhandeling het dubbele kosten.

Dat stelt hoogleraar retailmanagement Gino van Ossel van de Belgische Vlerick Business School in Het FD. 'Veel bedrijven rekenen wel verzendkosten, maar die bedragen zijn nooit kostendekkend', zegt hij. Vaak brengen etailers geen kosten in rekening voor retouren, terwijl bij verschillende grote spelers 40 procent tot de helft van alle bestellingen wordt teruggestuurd. Saillant in dit verband is echter een recent onderzoek van de Consumentenbond, waarin wordt gesteld: ‘Webwinkels nemen loopje met retourregels.'  De Consumentenbond bestelde op internet 268 producten bij 118 verschillende webwinkels, om alle pakketten na ontvangst direct retour te sturen. Lees hier verder
(bronnen: FD en Twinkle)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken