Winkeliers verwachten beste Pasen ooit: 'plus van circa een kwart miljard euro'

Winkeliers verwachten beste Pasen ooit: 'plus van circa een kwart miljard euro'
  • Food-en-retail
  • 21 apr 2014 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

Nederlandse retailers verwachten in 2014 met Pasen een extra omzet van een kwart miljard euro. De weersvooruitzichten en het stijgende consumentenvertrouwen kunnen retailers de 'beste Pasen ooit' bezorgen, stelt Detailhandel Nederland.

Een groot deel van deze extra omzet wordt behaald in de foodsector, aldus de brancheorganisatie. Supermarkten verwachten veel gourmetschotels en barbecueproducten te verkopen. Door de aantrekkende huizenmarkt staan bouwmarkten en meubelboulevards grote drukte te wachten. Daarnaast nemen consumenten door het extra lange weekend de tuin of het balkon onder handen. Consumenten durven weer geld uit te geven, zegt een woordvoerder van Detailhandel Nederland. 'Er worden weer meer huizen verkocht en Pasen is het uitgelezen moment voor veel mensen om de meubelboulevards af te struinen voor een nieuwe inrichting.'

Positieve signalen
Winkels in de doe-het-zelfbranche zagen in februari hun omzet sterk groeien met vijf procent. Dat was de eerste omzetstijging sinds januari 2012. Bouwmarkten profiteerden van het mooie weer, stelde formuledirecteur Ron Kloos van Gamma eerder in het Algemeen Dagblad. 'We kunnen pas over een paar weken zeggen of de groei echt doorzet.' (bronnen: Detailhandel Nederland, RetailNews, AD)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken