Winkeliers verwachten beste Pasen ooit: 'plus van circa een kwart miljard euro'
- Food-en-retail
- 21 apr 2014 @ 00:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 21 apr 2014 @ 00:01
- Redactie Food en Retail
Nederlandse retailers verwachten in 2014 met Pasen een extra omzet van een kwart miljard euro. De weersvooruitzichten en het stijgende consumentenvertrouwen kunnen retailers de 'beste Pasen ooit' bezorgen, stelt Detailhandel Nederland.
Een groot deel van deze extra omzet wordt behaald in de foodsector, aldus de brancheorganisatie. Supermarkten verwachten veel gourmetschotels en barbecueproducten te verkopen. Door de aantrekkende huizenmarkt staan bouwmarkten en meubelboulevards grote drukte te wachten. Daarnaast nemen consumenten door het extra lange weekend de tuin of het balkon onder handen. Consumenten durven weer geld uit te geven, zegt een woordvoerder van Detailhandel Nederland. 'Er worden weer meer huizen verkocht en Pasen is het uitgelezen moment voor veel mensen om de meubelboulevards af te struinen voor een nieuwe inrichting.'
Positieve signalen
Winkels in de doe-het-zelfbranche zagen in februari hun omzet sterk groeien met vijf procent. Dat was de eerste omzetstijging sinds januari 2012. Bouwmarkten profiteerden van het mooie weer, stelde formuledirecteur Ron Kloos van Gamma eerder in het Algemeen Dagblad. 'We kunnen pas over een paar weken zeggen of de groei echt doorzet.' (bronnen: Detailhandel Nederland, RetailNews, AD)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Pasen
- Detailhandel Nederland
- conjunctuur
- AD
- paasei
- sentiment
- groei
- consumentenbestedingen
- RetailNews
- Ron Kloos
- Gamma
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing