Gerda Feunekes per 1 juni 2014 nieuwe directeur Voedingscentrum
- Food-en-retail
- 1 mei 2014 @ 10:34
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaFood
- 1 mei 2014 @ 10:34
- Redactie Food en Retail
De Raad van Toezicht van het Voedingscentrum heeft mevrouw dr. ir. Gerda Feunekes (foto, 1965) benoemd tot directeur van het Voedingscentrum met ingang van 1 juli 2014. De Raad van Toezicht is verheugd dat het Voedingscentrum met mevrouw Feunekes een zeer ervaren voedingswetenschapper aan het roer krijgt, zo wordt gemeld. Feunekes werkte vanaf 1996 bij Unilever Research & Development.
Een van haar speerpunten zal zijn om consumenten nog beter te stimuleren tot een gezonde, veilige en meer duurzame voedselkeuze. Gerda Feunekes is gespecialiseerd in de relatie tussen voeding en consumentengedrag. In 1996 promoveerde zij aan de Wageningen Universiteit op het onderwerp voedselconsumptie en voedselkeuze met een proefschrift getiteld 'Food, fat, family and friends: studies on the impact of the social environment on dietary intake.' Feunekes publiceerde ruim veertig wetenschappelijke artikelen, onder andere over het meten van vet- en alcoholconsumptie, de sociale aspecten van eetgedrag, labeling van voedingsmiddelen en consumentenpercepties in relatie tot zoutreductie.
Vitaliteit en gezondheid
Feunekes werkte vanaf 1996 bij Unilever Research & Development, het bedrijfsonderdeel dat zich inzet voor voedingsonderzoek en productverbetering. Haar functies richtten zich op vitaliteit en gezondheid. Ze werkte als programmamanager aan het verbeteren van de voedingskundige samenstelling van producten en ze deed onderzoek naar vitaliteit en consumentengedrag. Vanaf 2008 was ze directeur Global Nutrition and Health Savoury. Zij leidde daarbij een samenwerkingsverband met de International Union of Nutritional Sciences (IUNS) op het gebied van zoutverlaging.
Gerda Feunekes (foto: Voedingscentrum)
Meer info over Voedingscentrum, klik hier.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- food
- onderzoek
- benoeming
- gezond
- Unilever
- vet
- Voedingscentrum
- Feunekes
- De Raad van Toezicht
- lobby
- suiker
- zout
- Research & Development
- Gerda Feunekes
- voedingswetenschap
- personalia
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing