Media Markt - Saturn Holding focust zich op het nummer 1 merk in Nederland

Media Markt - Saturn Holding focust zich op het nummer 1 merk in Nederland
  • Food-en-retail
  • 30 jun 2014 @ 14:40
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenCommunicatie

Media Markt-Saturn Holding (MSH) zal zich in Nederland gaan concentreren op het nummer één merk voor consumentenelektronica: Media Markt. Dit besluit ligt in het verlengde van de nieuwe strategie die MSH eind 2013 heeft gepresenteerd. Onderdeel van die strategie is volgens het bedrijf dat Media Markt nog verder zal worden uitgebouwd tot het 'altijd en overal merk', met meer winkels, een vernieuwde webshop en een mobiel en social platform, waar klanten terecht kunnen waar en wanneer zij dat willen.

Daarnaast gaat MSH door met het ontwikkelen van middelgrote en kleinere winkelconcepten, het bieden van meer service dichter bij huis en het initiëren van samenwerkingen met andere retailers en bedrijven, zoals Phone House en de Bijenkorf . 

Focus op sterkste merk
Binnen deze strategie is het merk Saturn te weinig onderscheidend en biedt  een twee merken beleid onvoldoende  toegevoegde waarde voor klanten. De keuze voor het grootste en sterkste merk voor consumentenelektronica, betekent meer focus, snelheid en slagkracht. De besparing die dit oplevert, wordt geïnvesteerd in klantgerichte vernieuwingen. Nog dit jaar zullen de Saturn winkels de merknaam Media Markt krijgen. De uitrol van de strategie ligt volgens het bedrijf zelf op koers: 'de komende twaalf maanden worden vijf nieuwe grote Media Markt winkels geopend te weten in Drachten, Duiven, Eindhoven, Doetinchem en Den Bosch en worden drie middelgrote winkels geopend in de Bijenkorf vestigingen Amstelveen, Eindhoven en Rotterdam. Daarnaast zijn samenwerkingen aangegaan met ondermeer Ziggo, UPC en Essent. MSH blijft zich richten op groei in Nederland. De verwachting is dat de totale werkgelegenheid binnen de organisatie als gevolg van de ingezette koers stijgt met ten minste 10 procent', meldt woordvoerder Ruth Leijting namens de retailformules. (PvWK)

 
Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken