Bedrijfslunch van Buurtboer goed voor productiviteit

Bedrijfslunch van Buurtboer goed voor productiviteit
  • Food-en-retail
  • 22 jul 2014 @ 14:39
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Eén op de drie werkende Nederlanders vindt de lunch het leukste moment van de werkdag. Dit is een conclusie uit onderzoek van de Buurtboer – leverancier van bedrijfslunches. Het blijkt dat 30 procent van werkend Nederland ook meer tijd neemt om te lunchen dan vroeger. Het individueel opeten van zelf meegebrachte bammetjes achter het bureau is een beeld dat steeds meer naar de achtergrond verdwijnt. Daarmee lijkt de bedrijfslunch in opkomst, wat de productiviteit van werknemers ten goede komt.

Het onderzoek is in opdracht van Buurtboer uitgevoerd door PanelWizard Direct onder 533 werkende Nederlanders. Zestig procent van de Nederlanders vindt het belangrijk om met collega’s te lunchen. Een van de redenen hiervoor is dat men het leuk vindt om elkaar beter te leren kennen tijdens de lunch (61%). Tijdens de lunch wordt er over andere zaken dan werk gepraat. En dit aspect draagt onder meer bij aan een leukere werksfeer, vindt 67 procent van werkend Nederland.

Gezond lunchen in kantine
De trend om gezond te eten zet zich ook voort tijdens werktijd, 56 procent van de werknemers luncht heel bewust en denkt daarbij aan zijn of haar gezondheid. Directeur van de Buurtboer, Fleur Madlener: ‘Wij zien in onze business steeds meer dat werkgevers stimuleren dat de lunch met elkaar wordt doorgebracht. Dat is een goede ontwikkeling, want de positieve impact die lunchen met elkaar op de werksfeer heeft, zie je terug in ontspannen en tevreden werknemers. En werknemers die goed in hun vel zitten, hebben een hogere arbeidsproductiviteit en een lager ziekteverzuim.’

Ergernissen in de kantine
Hoewel de positieve kanten de overhand hebben, kleven er ook nadelen aan het lunchen met collega’s. Zo ergert één op de zes Nederlanders zich aan collega’s die over anderen roddelen en vindt 11 procent dat de tafelmanieren van zijn of haar collega te wensen overlaat. Ook is voor 19 procent het te veel bezig zijn met je mobiel aan tafel een bron van irritatie.

Over de Buurtboer
De Buurtboer is leverancier van bedrijfslunch-abonnementen en voorziet bedrijven jaarlijks van meer dan 500.000 lunches. De producten zijn zo veel mogelijk van het seizoen, lokaal geproduceerd, ambachtelijk en/of biologisch. De Buurtboer is in 2010 opgericht door Caroline van der Lande en Nikki Wiesman. Beide oprichters hebben jarenlang ervaring opgedaan als marketeers in de voedingswereld, onder andere bij Heinz en Sara Lee. Na deze ervaring in de corporate wereld gooiden zij 4 jaar geleden het roer om en startten hun bedrijf de Buurtboer B.V.



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken