Bierconsumptie in Nederland daalt verder

Bierconsumptie in Nederland daalt verder
  • Food-en-retail
  • 2 jul 2014 @ 12:40
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekFood

Nederlanders hebben in 2013 minder bier gedronken dan in 2012. De totale bierconsumptie over 2013 bedroeg 11,7 miljoen hectoliter, dat zijn ongeveer 4,7 miljard vaasjes van 25 centileiter. Deze cijfers zijn een daling van 3,6 procent ten opzichte van 2012, zo blijkt uit het Nationaal Bieronderzoek dat is gepubliceerd door Nederlandse Brouwers.

De brancheorganisatie wijst erop dat de afzet van alcoholvrij en alcoholarm bier wel is toegenomen. Van dergelijk bier is in totaal voor 190.000 hectoliter door Nederlandse kelen gegaan. Dat komt neer op een stijging van 13,6 procent. Pils is nog altijd veruit de meest favoriete biersoort, zo komt naar voren uit de studie waarvoor meer dan 500 bierdrinkende Nederlanders werden ondervraagd. Het merendeel van de respondenten koopt zijn bier in de supermarkt. Gemiddeld dronken zij vorig jaar zo'n 7 biertjes per week. (bron: Het Parool)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken