Fooddrome in het Villa Floragebouw gaat niet door

Fooddrome in het Villa Floragebouw gaat niet door
  • Food-en-retail
  • 22 jul 2014 @ 14:30
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • IntroductieInspiratieWinkelenFood

Fooddrome had een soort Spaanse versmarkt moeten worden in het gebouw op het voormalige Floriadeterrein in Venlo. De plannen werden in 2013 aan de gemeente voorgelegd. De directie van Villa Flora – het groene kantoorpand waarin de versmarkt gevestigd zou worden – weet niet waarom de plannen zijn afgekeurd.

Volgens Omroep Venlo is het project gestrand op het onderdeel educatie. Dat was een belangrijke randvoorwaarde om in Villa Flora te kunnen starten. De plannen voor de Fooddrome werden in juni vorig jaar gepresenteerd. Groente- en fruittelers zouden hun producten er direct kunnen verkopen aan klanten. Daarnaast zouden er ook horecazaken gevestigd worden en kinderen zouden er terecht kunnen op de Kids University for Cooking.

Gevolgen
Wat de gevolgen zijn van het afketsen van Fooddrome voor de toekomst van Villa Flora zijn is nog onduidelijk. Eerder wilde de provincie Limburg het pand kopen voor ruim 17 miljoen euro, maar dat plan van gedeputeerde Twan Beurskens (VVD) ging uiteindelijk niet door. Het is nog niet duidelijk wat de financiële gevolgen zijn voor het niet doorgaan van Fooddrome. Dat laat de directeur van Villa Flora BV Serge van Dellen weten. ‘Uiteraard zijn we buitengewoon teleurgesteld dat Fooddrome op het laatste moment niet doorgaat. Op dit moment zijn we in kaart aan het brengen wat dat betekent. Als dat bekend is gaan we eerst onze aandeelhouders informeren’, aldus Van Dellen. Die aandeelhouders zijn de vijf regiogemeentes waaronder Venlo. De grote expositieruimte waar Fooddrome gevestigd zou worden staat al 1,5 jaar leeg en is zo’n 7.500 vierkante meter groot. De bouwkosten van het pand waren bijna 18 miljoen euro. (Bron: Omroep Venlo).
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken