Fooddrome in het Villa Floragebouw gaat niet door
- Food-en-retail
- 22 jul 2014 @ 14:30
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - IntroductieInspiratieWinkelenFood
- 22 jul 2014 @ 14:30
- Redactie Food en Retail
Fooddrome had een soort Spaanse versmarkt moeten worden in het gebouw op het voormalige Floriadeterrein in Venlo. De plannen werden in 2013 aan de gemeente voorgelegd. De directie van Villa Flora – het groene kantoorpand waarin de versmarkt gevestigd zou worden – weet niet waarom de plannen zijn afgekeurd.
Volgens Omroep Venlo is het project gestrand op het onderdeel educatie. Dat was een belangrijke randvoorwaarde om in Villa Flora te kunnen starten. De plannen voor de Fooddrome werden in juni vorig jaar gepresenteerd. Groente- en fruittelers zouden hun producten er direct kunnen verkopen aan klanten. Daarnaast zouden er ook horecazaken gevestigd worden en kinderen zouden er terecht kunnen op de Kids University for Cooking.
Gevolgen
Wat de gevolgen zijn van het afketsen van Fooddrome voor de toekomst van Villa Flora zijn is nog onduidelijk. Eerder wilde de provincie Limburg het pand kopen voor ruim 17 miljoen euro, maar dat plan van gedeputeerde Twan Beurskens (VVD) ging uiteindelijk niet door. Het is nog niet duidelijk wat de financiële gevolgen zijn voor het niet doorgaan van Fooddrome. Dat laat de directeur van Villa Flora BV Serge van Dellen weten. ‘Uiteraard zijn we buitengewoon teleurgesteld dat Fooddrome op het laatste moment niet doorgaat. Op dit moment zijn we in kaart aan het brengen wat dat betekent. Als dat bekend is gaan we eerst onze aandeelhouders informeren’, aldus Van Dellen. Die aandeelhouders zijn de vijf regiogemeentes waaronder Venlo. De grote expositieruimte waar Fooddrome gevestigd zou worden staat al 1,5 jaar leeg en is zo’n 7.500 vierkante meter groot. De bouwkosten van het pand waren bijna 18 miljoen euro. (Bron: Omroep Venlo).
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing