Galeries Lafayette lanceert instore app
- Food-en-retail
- 24 jul 2014 @ 12:05
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - AppsWinkelenInstore marketing
- 24 jul 2014 @ 12:05
- Redactie Food en Retail
Vorige week introduceerde Galerie Lafayette een instore app in de flagship store aan Boulevard Hausmann in Parijs met als doel dat de consumenten de producten beter kunnen vinden. Het Franse warenhuisconcern vindt dat de productinformatie bij de roltrappen anno 2014 niet meer volstaat.
De gratis smartphone app is beschikbaar in 14 talen en is uitgerust met een 3D map met de plattegrond van het warenhuis. De consument kan met de app precies zien op welke locatie hij zich bevindt en welke aanbiedingen er in zijn buurt zijn. (Bron: fashionunited.co.uk)
Extra informatie
De app geeft ook informatie over merken, instore service, restaurants en promoties. Volgens Lafayette wordt met de app ingehaakt op de groeiende trend van online oriëntatie alvorens tot aankoop over te gaan. Het doel van de app is dat de consumenten langer in het warenhuis blijven, maar ook om voordat ze gaan winkelen hun route te plannen, merken en promoties te selecteren en deze toe te voegen aan een persoonlijke agenda.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
- Plus start training Veilig op de weg 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing