Goodbrandz voegt twee nieuwe groene merken toe

Goodbrandz voegt twee nieuwe groene merken toe
  • Food-en-retail
  • 25 jul 2014 @ 15:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • SustainableMerkenTussenhandelWinkelen

Goodbrandz vertegenwoordigt nu ook de biologisch afbreekbare schoenen van OAT Shoes en het duurzaam Duitse kledingmerk Lanius. OAT Shoes, de eerste volledig biologisch afbreekbare sneaker, is momenteel succesvol in acht landen. Als de sneaker afgedragen is, kan deze eenvoudig in de tuin begraven worden om vervolgens tot bloei te komen. In de zolen zitten namelijk zaadjes.

Maycke de Weger van Goodbrandz: ‘De schoenen van OAT Shoes zijn volledig biologisch afbreekbaar dankzij de materialen, die bestaan uit biologisch afbreekbaar plastic, biologisch katoen, hennep en vlas.’ De verkoopprijzen van de schoenen - onder andere verkrijgbaar bij De Bijenkorf -  variëren tussen de €99,- en de €129,-. De productie vindt plaats in Bulgarije, waar de schoenen op fairtrade werkwijze worden geassembleerd.

Lanius
Lanius is een Duits kledingmerk dat al meer dan 15 jaar actief is in de modebranche, waar zij één van de pioniers is op het gebied van duurzame fashion. De Weger: ‘De producten zijn gemaakt van biologisch katoen, - zijde, - linnen, hennep en organisch denim. Het knitwear is gemaakt van merino wol, wat op een diervriendelijke manier wordt vergaard. Lanius maakt gebruik van vrouwelijke stoffen waarin het silhouet van de vrouw goed in uitkomt. Elk stuk uit de collectie wordt gemaakt voor de vrouw in het middensegment.’ De producten worden fairtrade gemaakt in China en Turkije en voldoen aan de restricties van het GOTS standaard (Global Organic Textile Standard).


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken