Italiaanse Eataly zoekt partner in Nederland

Italiaanse Eataly zoekt partner in Nederland
  • Food-en-retail
  • 16 jul 2014 @ 12:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodWinkelenInspiratie

Oprichter Oscar Farinetti van het Italiaanse foodwarenhuis Eataly zoekt partners om in Nederland een filiaal te openen. Van de 27 vestigingen wereldwijd zijn er 13 in Japan, één in New York en er zijn ook twee vestigingen op cruiseschepen.

De vestigingen variëren van een groot warenhuis tot een kleine boetiek, maar ze verkopen allemaal de beste Italiaanse voeding. De grotere vestingen hebben ook een restaurant. Bij Eataly kun je eten, aar ook alle ingrediënten kopen om thuis te koken.

Eetcultuur
In het Financiële Dagblad zegt Farinetti dat er dit jaar ook filialen komen in Moskou en Sao Paolo. Daarnaast staat Nederland op zijn verlanglijst. Farinetti heeft als doel de Italiaanse eetcultuur helemaal tot leven te wekken. Niet enkel in de rest van de wereld, maar ook in thuisland Italië. Eataly stimuleert mensen tijd te nemen voor het eten, zo de kwaliteit te waarderen, te behouden en uit te bouwen.

Obesitaskinderen
Om ook de jeugd te overtuigen – Italië heeft het hoogste percentage obesitaskinderen van Europa – moet in 2016 een pretpark van Eataly geopend worden in Bologna. Op het terrein wil Farinetti graanproductie, een pastafabriek, olijfbomen, een olijfpers en dieren. Hij verwacht jaarlijks 3 miljoen Italiaanse kinderen en nog eens zo’n 4 miljoen kinderen uit het buitenland.
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken