LVMH en eBay pakken samen fake artikelen aan

LVMH en eBay pakken samen fake artikelen aan
  • Food-en-retail
  • 23 jul 2014 @ 12:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebOnderzoekRechten

Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) heeft een akkoord met eBay bereikt over luxeproducten die via het handelsplatform worden verkocht. De twee partijen willen samen de online verkoop van namaakartikelen terugdringen. LVMH en eBay maken met het akkoord een einde aan een jarenlange rechtszaak over namaakproducten op eBay’s websites. (Bron: twinklemagazine.nl)

In 2008 spande Louis Vuitton een rechtzaak tegen eBay aan, omdat consumenten ongestoord hun nepartikelen van LVMH-merken als Marc Jacobs, Givenchy en Fendi op eBay konden verkopen.

Handen ineen
eBay moest LVMH in 2008 38,5 miljoen euro schadevergoeding betalen. Het bedrag werd later werd teruggeschroefd naar 5,7 miljoen euro. In 2012 vervolgde het proces toen een Franse rechter oordeelde dat eBay diende te controleren op namaakproducten op zijn Britse en Franse website, maar niet op zijn Amerikaanse site. Met het huidige akkoord is ook voor Ebay.com een overeenkomst gesloten. EBay en LVMH slaan nu de handen ineen om namaakartikelen op eBay’s sites tegen te gaan. Hoe dat gaat gebeuren is nog niet bekend.

Designer-vintage
In Nederland garandeert de site Designer-vintage.com de echtheid van luxeproducten. De door consumenten gecreëerde advertenties op het platform worden eerst gecontroleerd door het interne ‘approval team’, voordat ze online komen te staan.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken