AKO scherpt winkelformule aan
- Food-en-retail
- 5 aug 2014 @ 08:30
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Instore marketingWinkelenConsumenten
- 5 aug 2014 @ 08:30
- Redactie Food en Retail
Na een pilot met nieuw geopende winkels, hebben nu alle honderd vestigingen van AKO een metamorfose ondergaan. De formule is aangescherpt en AKO profileert zich nu als de winkel van het moment. Om te beginnen met de nieuwe pay-off: Voor nu.
Met de nieuwe huisstijl en signing wil AKO de actualiteit en urgentie uitstralen. De zogenaamde hightrafficshopper – het type consument dat even rust zoekt in de haastige wereld - moet het gevoel krijgen optimaal te worden begrepen en bediend. De nieuwe presentatie van het assortiment bladen, boeken en convenience –artikelen moet hierop inspelen. Zo meldt het persbericht.
AKO dna
In alle communicatie wordt gerefereerd aan behoeftes van het moment. Met uitingen als ‘Omdat je nu even wilt ontspannen’, ‘Omdat je nu een cadeautje wilt’ en ‘Omdat je nu zin hebt om te lezen’. Ook de nieuwe huisstijlkleur kraft – die appelleert aan het dna van AKO’s kiosken – moet actualiteit onderstrepen.
Richting geven
‘In een AKO-winkel is het zaak dat iemand zo snel mogelijk bij het juiste product belandt, ongeacht of iemand een specifiek product in gedachten had. Om dit te bereiken werken we met een nieuwe formule die duidelijk richting geeft. Hierdoor sluiten we aan bij de omgeving van veel AKO-locaties, en kan iemand snel iets vinden om direct aan te schaffen’, aldus AKO-directeur Sjaak Mark.
Kick-off met aanbiedingen
Om de vernieuwing met heel Nederland te vieren zijn de Nu Of Nooit Weken van start gegaan, de eerste campagne van AKO in nieuwe stijl. Met kortingen op cadeauartikelen, wenskaarten en zoetwaren en een tijdschriftenactie met heel veel titels met gratis een tweede blad naar keuze.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing