AKO scherpt winkelformule aan

AKO scherpt winkelformule aan
  • Food-en-retail
  • 5 aug 2014 @ 08:30
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Instore marketingWinkelenConsumenten

Na een pilot met nieuw geopende winkels, hebben nu alle honderd vestigingen van AKO een metamorfose ondergaan. De formule is aangescherpt en AKO profileert zich nu als de winkel van het moment. Om te beginnen met de nieuwe pay-off: Voor nu.

Met de nieuwe huisstijl en signing wil AKO de actualiteit en urgentie uitstralen. De zogenaamde hightrafficshopper – het type consument dat even rust zoekt in de haastige wereld - moet het gevoel krijgen optimaal te worden begrepen en bediend. De nieuwe presentatie van het assortiment bladen, boeken en convenience –artikelen moet hierop inspelen. Zo meldt het persbericht.

AKO dna
In alle communicatie wordt gerefereerd aan behoeftes van het moment. Met uitingen als ‘Omdat je nu even wilt ontspannen’, ‘Omdat je nu een cadeautje wilt’ en ‘Omdat je nu zin hebt om te lezen’. Ook de nieuwe huisstijlkleur kraft – die appelleert aan het dna van AKO’s kiosken – moet actualiteit onderstrepen.

Richting geven
‘In een AKO-winkel is het zaak dat iemand zo snel mogelijk bij het juiste product belandt, ongeacht of iemand een specifiek product in gedachten had. Om dit te bereiken werken we met een nieuwe formule die duidelijk richting geeft. Hierdoor sluiten we aan bij de omgeving van veel AKO-locaties, en kan iemand snel iets vinden om direct aan te schaffen’, aldus AKO-directeur Sjaak Mark.

Kick-off met aanbiedingen
Om de vernieuwing met heel Nederland te vieren zijn de Nu Of Nooit Weken van start gegaan, de eerste campagne van AKO in nieuwe stijl. Met kortingen op cadeauartikelen, wenskaarten en zoetwaren en een tijdschriftenactie met heel veel titels met gratis een tweede blad naar keuze.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken