Boerenfluitjes heeft komkommers voor Voedselbank
- Food-en-retail
- 21 aug 2014 @ 09:22
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodActies
- 21 aug 2014 @ 09:22
- Redactie Food en Retail
Stichting Boerenfluitjes heeft na 10 dagen ruim 4.700 euro opgehaald om komkommers te kopen die anders dreigen te worden doorgedraaid op de veiling. Met het tientje dat consumenten storten voor #VoedselDank koopt Boerenfluitjes oogst rechtstreeks bij de teler in. Zo is duidelijk te zien wie ze steunen, de telers ontvangen namelijk de huidige kostprijs van 25 cent en de komkommers worden gratis afgeleverd bij de Voedselbank.
Ester Broug van Boerenfluitjes merkt dat de respons op de actie #VoedselDank erg groot is. Consumenten maken zich zorgen over verspilling van oogst en vinden dat de Voedselbank een goede bestemming is. Voor boeren en telers is schenken echter nauwelijks een optie. Zij hebben hun vaste kosten voor bijvoorbeeld personeel. Ook is distributie vaak een bottleneck vanwege de kosten. Met #VoedselDank slaan we de handen ineen en profiteert iedereen.
Plannen levering
Broug: ‘Ook is het op die manier duidelijk hoe we het geld inzetten. Transparantie is essentieel.’ Samen met Van Tol Retail, die de gratis vrachtwagen levert, de komkommerteler en een distributiecentrum van Voedselbanken Nederland wordt de levering op dit moment gepland. Deze zal volgende week gaan plaatsvinden. Mocht het bedrag hoger uitvallen is een grotere vrachtwagen met meer komkommers een optie.
Nuttige tips
Broug: ‘Uit de vele reacties merk ik dat men behoefte heeft om mee te denken en te handelen. Ik krijg mooie tips binnen over waar bijvoorbeeld lege vrachtwagens op terugritten rijden. Er is veel kennis in verschillende branches, het zou goed zijn als we deze kennis en het netwerk kunnen inzetten voor een meer structureel plan. Daar is wel budget voor nodig.’
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing