Hema doet Piet niet in de ban
- Food-en-retail
- 27 aug 2014 @ 12:19
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaPolitiekWinkelen
- 27 aug 2014 @ 12:19
- Redactie Food en Retail
'Hema doet Piet niet in de ban. Er zijn nog steeds Pieten te vinden in het assortiment. We blijven de maatschappelijke discussie volgen en we respecteren de regelgeving die daaruit volgt. Voor 5 december is alles ingekocht en over volgend jaar kunnen we nog geen uitspraken doen.' Dit schrijft de retailgigant op haar corporate website in een reactie op berichten als zou Zwarte Piet verboden worden in de Hema.
De voortdurende discussie over Zwarte Piet zou de Hema hebben doen besluiten om de knecht van de Sint in de ban te doen, schreef Het Parool gister op basis van een intern bedrijfsbericht. Verpakkingen van sinterklaasartikelen zouden worden aangepakt en volgend jaar verdwijnen ook alle chocoladefiguren van Zwarte Piet, aldus de krant. Dat kon nu niet meer omdat de inkoop van dit jaar al is gedaan. Vorig jaar december bleek nog uit de zgn. Pietitie dat het aantal voorstanders (rond de 2 miljoen) het aantal tegenstanders (een paar duizend op Facebook) van Zwarte Piet flink overstijgt.
Druppelsgewijs
In hetzelfde artikel laat De Bijenkorf weten de beroemde klimpieten in het warenhuis te laten hangen. Dat er druppelsgewijs per jaargang meer regenboogpieten toetreden tot het gilde, is iets waar breed rekening mee wordt gehouden. Daarmee verdwijnt de zwarte gekleurde niet van het toneel, aangezien dat ook een kleur is. Dat lijkt, evenals een minder stereotype Zwarte Piet, een elegante oplossing voor niet zo'n groot probleem. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- retail
- ceo
- zwarte piet
- Piet
- schoorsteen
- Pietitie
- consument
- lange tenen
- knecht
- verandering
- Sinterklaas
- racisme
- HEMA
- Bijenkorf
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing