Kwekkeboom belooft krokante ovensnacks

Kwekkeboom belooft krokante ovensnacks
  • Food-en-retail
  • 21 aug 2014 @ 15:00
  • 21602 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • FoodIntroductieMerkenProduct

Snackproducent Royaan introduceert een nieuw Kwekkeboom snackassortiment dat niet gefrituurd hoeft te worden, maar de oven in kan. De korst van de bitterballen, kaashapjes en kroketten wordt krokant dankzij de Zwitserse Crisp Sensation technologie.

Royaan topman Bart Bakker is enthousiast: ‘Dankzij deze nieuwe technologie kunnen wij ovensnacks garanderen met een korst die gelijkwaardig is aan die van het gefrituurde product. Daarmee onderscheiden wij ons van de ovensnacks die nu op de markt zijn. Wij zien grote kansen, want de helft van de Nederlanders heeft geen frituurpan, maar wel een oven. Bovendien kunnen er in een oven meer snacks tegelijk worden bereid dan in de frituur.’

Verkoopkanalen
Dat laatste is de reden dat de consument voorlopig vooral via grotere horecagelegenheden én voetbalstadions, cateraars, bioscopen en tankstations kennis kan maken met de nieuwe snacks. Ook vliegtuigmaatschappij Corendon serveert de nieuwe kroketten al aan boord van hun vliegtuigen. Daarnaast testen HMS Host en bioscoop exploitant Pathé de nieuwe producten. Voor deze partijen was het tot op heden niet altijd mogelijk om krokante en lekkere snacks op hun locaties aan te bieden omdat ze daar niet mogen frituren of geen frituurfaciliteiten hebben.

Thuisgebruikers
Thuisgebruikers zullen nog even geduld moeten hebben. Later dit jaar liggen de ovensnacks en –hapjes ook in de diepvries van de supermarkten. Het merk Kwekkeboom krijgt met de introductie van de krokante-korst-technologie volgens Bakker een nieuwe impuls en heeft de ambitie om met ovensnacks en –hapjes een nieuwe productcategorie in Nederland neer te zetten.

Hoger rendement
Bakker denkt met de nieuwe krokante ovensnacks en -hapjes ondernemers in foodservice grote toegevoegde waarde te kunnen bieden: ‘We spelen in op een efficiënte bereiding op locatie en uitbreiding van het productaanbod. Omdat er naast een stijging in verkopen ook nog eens minder derving is, verhoogt dat het rendement. Onze ovensnacks zijn voor consumenten niet te onderscheiden van gefrituurde snacks. Dat biedt voor de foodservice industrie veel mogelijkheden om in de categorie warme snacks groei te genereren.’
 


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken