Lightwell komt met paskamerlicht in drie standen
- Food-en-retail
- 6 aug 2014 @ 16:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieInstore marketingWinkelen
- 6 aug 2014 @ 16:00
- Redactie Food en Retail
Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen niet blij worden van het felle licht in paskamers. Dat was de reden voor de Amsterdamse verlichtingsfabrikant Lightwell om drie jaar geleden nieuw paskamerlicht – genaamd Fitto - te ontwikkelen met drie standen: candle, studio en daylight. De klant staat zelf aan de knoppen.
Henk Janssen, algemeen directeur Lightwell, had samen met zijn vrouw ruim drie jaar geleden een negatieve ervaring in een pashokje van De Bijenkorf. Janssen: ‘Mijn vrouw paste een zwarte broek, en rekende deze vervolgens af. Eenmaal buiten – in het daglicht - zagen we dat de broek bruin was. We maakten de aankoop ongedaan. Het tl-licht in de paskamer had de kleur vertekend. Ik vond dat klantonvriendelijk van De Bijenkorf, het warenhuis dat verder zoveel aandacht aan presentatie geeft. Toen was het idee al geboren om nieuw zacht en sfeervol led licht voor pashokjes te ontwerpen.’
Euroshop Düsseldorf
Janssen zocht contact met ingenieurs uit Delft en het duurde drie jaar voordat Fitto februari dit jaar geïntroduceerd werd op de Euroshop in Düsseldorf. Janssen: ‘Er verschenen in de afgelopen jaren steeds meer wetenschappelijke onderzoeken, waaruit bleek dat 64 procent van de aankoopbeslissingen in de paskamer wordt gemaakt. Als daar aangenaam licht is stijgt de omzet bij retailers met 5 procent. Vrouwen en mannen hebben bij beter licht meer beheersing over hun aankoop.’
M&S in Amstelveen
De eerste klant in Nederland is M&S Mode, die nu in het Amstelveense filiaal zes paskamers met Fito heeft verlicht. Janssen: ‘Andere klanten zijn in het buitenland, zoals Wolford in Oostenrijk en Vögeli in Zwitserland. Verder zijn we in gesprek met grote winkelketens zoals Zara en Desiqual.’
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing