Pilotstore Gekke Gerrit opent half september

Pilotstore Gekke Gerrit opent half september
  • Food-en-retail
  • 22 aug 2014 @ 09:26
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodWinkelenPrijsoorlogApps

De pilotstore Gekke Gerrit opent 12 september in Spaarndammerstraat te Amsterdam. Vastgoedbeheerder Arie Hoogland is de man achter het concept: ‘De verzuiling in de supermarktketens in Nederland schept ruimte voor een nieuw concept aan de onderkant van de markt. We verkopen A-merken tegen lage prijzen en hebben elke week een wisselend assortiment. Inmiddels is ook een klantvriendelijke app ontwikkeld.

Gekke Gerrit verkoopt een compleet assortiment van kaas en wijn tot shampoo en tandpasta, coca-cola, chips pasta en diepvries: allemaal a-merken tegen bodemprijzen. Daarnaast biedt de winkel een assortiment aan vaste laaggeprijsde kruidenierswaren en een nieuw broodconcept met brood zo als brood is bedoeld. Verder is er in de winkel ook een shop-in-shop koffieconcept.

App en bonuskaart
De app is – zo meldt het persbericht – niet bedoeld om informatie over de klanten in te winnen, maar ingericht om het de consument makkelijker te maken boodschappen te doen en is gelijk een bonuskaart. De app zal samen met de klant verder worden doorontwikkeld. Het Gekke Gerrit team wordt aangevoerd door een ervaren retailer.

Concept uitrollen
Hoogland neemt het vastgoedbeheer van de winkel(s) onder zijn hoede. ‘Onze visie is dan ook om de klant middels onze innovatieve App elke keer opnieuw uit te dagen. Zo is de klant altijd op de hoogte van het wisselende aanbod in de winkel. Ook het ambachtelijk brood is in geen enkele supermarkt op dit niveau te vinden. Dit brood wordt voor een heel vriendelijke prijs verkocht. Wij denken te begrijpen wat de hedendaagse consument zoekt en zullen dan ook streven om dit te realiseren in onze “pilotstore” in Amsterdam. Vandaar uit zullen wij ons concept verder uitrollen.’


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken