Taiko by Schilo opent in Conservatorium Hotel

Taiko by Schilo opent in Conservatorium Hotel
  • Food-en-retail
  • 28 aug 2014 @ 09:16
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

Taiko by Schilo, is het langverwachte nieuwe Aziatisch geïnspireerd restaurant van chef-kok Schilo van Coevorden in het Amsterdamse Conservatorium Hotel, dat opent op 9 september 2014. Het restaurant ontleent haar naam aan de eeuwenoude traditionele Japanse Taiko drums, bekend om haar mystieke ritme.

De diepe lage klanken van een live Taiko drummer, in combinatie met Schilo’s verfijnde en delicate Aziatische smaakbeleving, zorgen avond aan avond voor een harmonieus samenspel, beloven de betrokken restaurateurs. Van Coevorden is al sinds zijn jeugd geïnspireerd door het Verre Oosten. Hij deed ruime ervaring op bij grootheden uit de Aziatische keuken. Wat er tot op de dag van vandaag voor heeft gezorgd dat zijn passie blijft groeien. Na zijn terugkeer naar thuisstad Amsterdam, droomde Schilo van een nieuw restaurantconcept waarin hij zijn voorliefde voor Azië zou kunnen combineren met lokale en seizoensgebonden producten, zijn andere grote liefde.

Vers gevangen
'Voor het menu van Taiko gebruik ik alle vaardigheden, technieken en smaken die ik ontdekt heb in het Verre Oosten. Ik heb de luxe dat ik kan werken met zowel lokale als Aziatische leveranciers; dit betekent dat de ingrediënten de hoofdrol spelen. Zo is onze sashimi-grade tonijn duurzaam gevangen in Europa en is onze beef sizzling, van de Josper BBQ en tafelgrills, ófwel de allerbeste Nederlands entrecote óf een echte, authentieke, sappige Japanse Wagyu. Onze vis komt vers gevangen uit de Noordzee of, indien de kwaliteit beter is, direct overgevlogen uit Azië', zegt Van Coevorden.

Techniek en smaak versmelten
Hij vervolgt: 'Om de meest authentieke smaken te garanderen hebben we niet alleen onze eigen sake sommelier in dienst genomen, ook is het ons gelukt om de beste sake te verkrijgen afkomstig van een ambachtelijke Japanse microbrouwerij. Iets wat zeer zeldzaam is voor een Europees restaurant. Daarnaast hebben we gekozen voor een aantal mooie champagnes als ideale begeleiding bij de super verse sushi en delicate dim sum. Ik hou niet van de term fusion, maar mijn filosofie voor Taiko - het beste van de Oosterse technieken en smaken samen laten komen met een aantal prachtige lokale, seizoensgebonden producten - herdefinieert het concept en creëert iets nieuws en spannends. En daarnaast is het precies het soort eten waar ikzelf van houd.' Hij verzorgt al Aziatische tapa's en sushi in de Tunes-bar van het Conservatorium Hotel. (PvWK)


Schilo van Coevorden

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken