Albert Heijn ontwikkelt tablet-applicatie
- Food-en-retail
- 23 sep 2014 @ 16:56
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - AppsFoodConsumenten
- 23 sep 2014 @ 16:56
- Redactie Food en Retail
Albert Heijn is bezig met de ontwikkeling van een tablet-applicatie, aldus e-commerce verantwoordelijke Adriaan Thierry. De app moet eind dit jaar of begin volgend jaar beschikbaar komen: ‘We verwachten dat dit het dominante device gaat worden voor onlline orders.’ Dit vertelde keynote speaker Thierry vanmorgen aan het grote gehoor op Shopping Today.
Albert Heijn repte eerder dit jaar in het eigen personeelsblad al eens over de komst van een speciale tablet-app. Die is nu in ontwikkeling. Op dit moment zijn tablet-gebruikers nog aangewezen op de mobiele browser of op Appie, de winkelapplicatie die is gebouwd voor smartphones. Zo meldt twinklemagazine.nl
Downloads Appie
Thierry liet weten dat Appie al zo’n drie miljoen keer is gedownload en dat een half miljoen Nederlanders de app regelmatig gebruiken (minimaal 7 keer per maand), voornamelijk op de supermarktvloer. ‘Toch komt inmiddels circa 10 procent van al onze online orders binnen via smartphones’, aldus Thierry na zijn presentatie tegen Twinkle. Hij had geen actueel tablet-aandeel paraat, maar sprak wel de verwachting uit dat tablets met de komst van de native app voor meer orders zullen zorgen dan welk ander device ook.
Content en persoonlijke relevantie
Thierry vertelde tijdens het event ook dat Albert Heijn zijn apps zal uitbreiden met bestaande en nieuwe content en toepassingen. Zo werd Appie dit voorjaar uitgebreid met een wijnvinder. Verder investeert Albert Heijn in persoonlijke relevantie. Thierry: ‘Het gaat niet lang meer duren tot we je boodschappenlijstje gaan voor-maken, dat we 80 tot 90 procent van de producten die je nodig hebt vóór het winkelen al op je lijstje hebben gezet.’
Boodschappenlijstje
Nu al kunnen gebruikers van Appie hun boodschappenlijstje vullen aan de hand van recente of frequente aankopen: ‘Maar vuilniszakken koop je niet iedere week’, tekent Thierry aan. ‘Albert Heijn gaat ervoor zorgen dat je niet zonder hoeft te zitten. Dat gaat echt niet lang meer duren.’
(Bron: Twinklemagazine.nl)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing