C&A brengt technologie en mode samen in Ad Like campagne
- Food-en-retail
- 2 sep 2014 @ 10:21
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Marketing
- 2 sep 2014 @ 10:21
- Redactie Food en Retail
De Braziliaanse tak van C&A heeft – in een partnerschap met Microsoft en Tim, de markt verbaasd met hun nieuwe ‘Ad Like’ project. Voor het eerst kunnen consumenten een advertentie in een tijdschrift ‘liken’. De campagne die door DM9DDB is bedacht, zal in een aantal nummers van het blad Contigo verschijnen.
De advertentie laat mensen hun favoriete modestijl delen zonder dat ze daarvoor hun mobieltje of iets anders hoeven te activeren. Alle tijdschriften ontvingen van TIM een elektronisch board met specifieke componenten en een chip, die de informatie van geregistreerde personen opslaat. Op die manier komt elke like automatisch op de tijdlijn van de persoon, die de advertentie geliked heeft, terecht.
Custom made advertentie
Alle consumenten die zich hebben geregistreerd op Facebook ontvingen thuis een exclusief exemplaar van het blad, met een custom made gedrukte advertentie. De advertentie had twee ‘like’ knoppen, een voor elke modestijl. Als je op de knop drukte van de door jou gekozen stijl, ging er een lichtje branden ten teken dat je stem meetelt. Bovendien werden alle likes doorgestuurd naar een display in de Morumbi winkel, die de outfit met de meeste likes liet zien.
Connected vrouwen
‘De klanten van C&A zijn connected vrouwen die mode informatie zoeken, en die veel gebruik maken van sociale netwerken. Om dicht bij onze klant te zijn is C&A dan ook op verscheidene online en offline platforms aanwezig’, legt C&A's Commercial Vice President, Paulo Correa, uit. En Adrian Ferguson, Media Vice President van DM9DDB vult aan: ‘Sinds de lancering, in 2012, van de winnende ‘Fashion Like’, positioneren we C&A in de digitale en interactieve markt, en creëren we nieuwe vormen van klantcontact. Met de evolutie van digitale acties als ‘Fashion Like’ en ‘Look Block‘, geldt C&A als innovatief ijkpunt in de modewereld.‘
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing