C&A brengt technologie en mode samen in Ad Like campagne

C&A brengt technologie en mode samen in Ad Like campagne
  • Food-en-retail
  • 2 sep 2014 @ 10:21
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

De Braziliaanse tak van C&A heeft – in een partnerschap met Microsoft en Tim, de markt verbaasd met hun nieuwe ‘Ad Like’ project. Voor het eerst kunnen consumenten een advertentie in een tijdschrift ‘liken’. De campagne die door DM9DDB is bedacht, zal in een aantal nummers van het blad Contigo verschijnen.

De advertentie laat mensen hun favoriete modestijl delen zonder dat ze daarvoor hun mobieltje of iets anders hoeven te activeren. Alle tijdschriften ontvingen van TIM een elektronisch board met specifieke componenten en een chip, die de informatie van geregistreerde personen opslaat. Op die manier komt elke like automatisch op de tijdlijn van de persoon, die de advertentie geliked heeft, terecht.

Custom made advertentie
Alle consumenten die zich hebben geregistreerd op Facebook ontvingen thuis een exclusief exemplaar van het blad, met een custom made gedrukte advertentie. De advertentie had twee ‘like’ knoppen, een voor elke modestijl. Als je op de knop drukte van de door jou gekozen stijl, ging er een lichtje branden ten teken dat je stem meetelt. Bovendien werden alle likes doorgestuurd naar een display in de Morumbi winkel, die de outfit met de meeste likes liet zien.

Connected vrouwen
‘De klanten van C&A zijn connected vrouwen die mode informatie zoeken, en die veel gebruik maken van sociale netwerken. Om dicht bij onze klant te zijn is C&A dan ook op verscheidene online en offline platforms aanwezig’, legt C&A's Commercial Vice President, Paulo Correa, uit. En Adrian Ferguson, Media Vice President van DM9DDB vult aan: ‘Sinds de lancering, in 2012, van de winnende ‘Fashion Like’, positioneren we C&A in de digitale en interactieve markt, en creëren we nieuwe vormen van klantcontact. Met de evolutie van digitale acties als ‘Fashion Like’ en ‘Look Block‘, geldt C&A als innovatief ijkpunt in de modewereld.‘
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken