Hogere omzet en winst voor Arla Foods
- Food-en-retail
- 1 sep 2014 @ 11:30
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMerken
- 1 sep 2014 @ 11:30
- Redactie Food en Retail
De Zweeds Deense zuivelcoöperatie Arla Foods heeft in de eerste helft van 2014 de omzet met 11 procent verhoogd naar 5,3 miljard euro. De winst steeg met bijna 7 procent naar 150 miljoen euro. De zuivelcoöperatie verwerkte gedurende de eerste helft van het jaar 6,7 miljard kilo melk. Dat is 0,5 miljard kilogram meer dan in de eerste helft van 2013.
De melkprijs voor leden melkveehouders steeg met 15 procent naar 43,50 per 100 kilo. Arla boekte extra omzet in belangrijke groeimarkten. In het Midden-Oosten en Afrika groeide de omzet met 22 procent, in Rusland 68 procent en in China werd 251 procent meer omgezet. Melk. De verkoop van zuivel in Rusland bepaalt ongeveer 1 procent van de totale omzet.
Hogere prijs melkhouders
De coöperatie streeft voor het volledige boekjaar 2014 naar een totale omzet van 10,6 miljard euro en een winst van 309 miljoen euro. De gemiddelde melkprijs voor melkveehouders moet daarbij hoger uitkomen dan in 2013.
Onvoorspelbare markt
CEO Peder Tuborgh van Arla Foods houdt voor de komende anderhalf tot twee jaar rekening met een onvoorspelbare zuivelmarkt waardoor de prijzen onder druk kunnen komen te staan. De toename van de melkaanvoer, verwacht na het verdwijnen van de Europese melkquotering in 2015, is nu al zichtbaar bij veel zuivelondernemingen . Het is volgens Tuborgh een uitdaging om ook deze extra volumes ook goed te verwaarden. Voor de lange termijn zijn de vooruitzichten voor de zuivelsector echter nog steeds goed.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing