Nieuwe Hema formule zet in op duurzaam en biologisch

Nieuwe Hema formule zet in op duurzaam en biologisch
  • Food-en-retail
  • 17 sep 2014 @ 09:55
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenIntroductieMultichannelFoodKlant

In het geweld van Primark en Action gaat Hema zich meer onderscheiden met een nieuwe winkelinrichting en een nieuw assortiment cadeautjes onder de naam ‘Blijmakers’. De landelijke operatie ‘Make over’ zal deze week in de winkels zijn afgerond. Duurzaamheid van producten heeft ook meer aandacht, net als biologisch voedsel. De slogan ‘Echt Hema’ wordt ‘Hema maakt gewoon bijzonder’.

Er is een nieuw assortiment ‘Blijmakers’ met meer dan 600 cadeautjes vanaf 50 cent voor man, vrouw en kind. Van speelgoed tot USB-sticks, van personal care tot goocheltrucs. En er is meer aandacht voor food. Er is veel innovatie in deze sector. HEMA geeft extra aandacht aan duurzaam voedsel: zoveel mogelijk natuurlijke, biologische en verse ingrediënten. Duurzaam eten wordt voor meer mensen toegankelijk gemaakt. Zo meldt het persbericht.

Mozzarella en sneakers
‘Onze medewerkers hebben de laatste tijd heel hard gewerkt aan deze operatie. We zijn allemaal erg enthousiast en trots op het resultaat. Hema is echt Nederlands: kaas en klompen. Maar inmiddels eten we mozzarella en dragen we sneakers. Dus moesten we ons aanpassen, ons meer onderscheiden. Dat doen we door het bieden van duurzame, kwalitatief hoogwaardige, veelal zelf ontworpen producten voor een leuke prijs met een echt HEMA-handschrift. We willen ons ook onderscheiden, niet alleen op de winkelvloer, maar ook door onze service, onze medewerkers en onze verpakkingen. We maakten gewoon al bijzonder, maar we gaan het nu meer onder de aandacht brengen. En in essentie zijn we natuurlijk nog steeds de HEMA met onze iconen als de tompouce en de rookworst’, vertelt Ronald van Zetten, CEO Hema.

Speerpunten
Daarnaast wordt het beautyaanbod een belangrijke binnenkomer. In de nieuwe collectie is alles te vinden: van professionele hulpmiddelen zoals kwasten en wimperkrullers tot een opvallend kleuraanbod van oogschaduw, lippenstiften en meer dan 100 kleuren nagellak.

Biokatoen
Voor de damesmode is letterlijk teruggegaan naar de basis. En er is gekozen voor een geheel andere presentatievorm dan voorheen. Op tafels en aan de wand wordt de kleding overzichtelijker en eigentijdser gepresenteerd. Er is een uitgebreide basicslijn in vele kleuren en is veelal gemaakt van het duurzame biokatoen. Eind september wordt de nieuwe collectie van MOAM geïntroduceerd, speciaal ontworpen voor Hema.

Bloggende klanten
Hema gaat daarnaast meer vertellen over het onderscheidend vermogen: het design, de kwaliteit en de duurzaamheid van de producten via labels, op de winkelvloer en in de vernieuwde folder en de nieuwe blogsite. Bloggers krijgen sinds vorige week de mogelijkheid om reviews te plaatsen via de gestarte HEMA blog-site. ‘We willen graag weten hoe klanten over onze producten denken. We gaan ze nog meer betrekken bij onze producten en ons merk. Onze designwedstrijd die we al jarenlang organiseren is daar een heel goed voorbeeld van. Vorige week hebben duizend mensen op ons hoofdkantoor een workshop ‘bloggen’ gevolgd in de eerste Blog-academy. We helpen hen op weg een professionelere blogger te worden. Het is geweldig te zien hoe enthousiast ze zijn. We willen onze fans en sitebezoekers inspirerende en leuke content bieden’, aldus Van Zetten.

Bricks en clicks
In Nederland heeft HEMA 529 winkels. Sinds 2013 zijn er veertien filialen in Nederland bijgekomen. De webshop bestaat sinds 2006 en is nog steeds groeiende. De HEMA-app is meer dan 200.000 keer gedownload. In de winkels komt een internetzuil waar artikelen die niet (meer) in de winkel verkrijgbaar zijn direct besteld kunnen worden op hema.nl.



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken