Run op Sinterklaasspeelgoed met Zwarte Pieten

Run op Sinterklaasspeelgoed met Zwarte Pieten
  • Food-en-retail
  • 19 sep 2014 @ 14:30
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenMaatschappijWeb

Er is een run ontstaan op het Sinterklaasspeelgoed van Playmobil met daarbij Zwarte Pieten. Dit blijkt uit gegevens van online winkelcentrum beslist.nl. Eerder deze week liet Playmobil weten te zijn gestopt met de productie van zijn Sinterklaassets.

Playmobil verklaarde afgelopen dinsdag 16 september desgevraagd aan dagblad Metro dat het de productie van zijn speelsets rond het thema Sinterklaas eerder dit jaar heeft stopgezet. Als een gevolg hiervan is de vraag naar het Sinterklaasspeelgoed van de Duitse fabrikant explosief gestegen in Nederland. De artikelen lijken in rap tempo de status van collector’s item te verwerven. Zo meldt het persbericht.

Fisher-Price stopt ook
Beslist.nl registreerde dinsdag en woensdag in totaal meer dan 10.000 zoekopdrachten naar de Sinterklaassets van Playmobil. Ook het Sinterklaasspeelgoed van fabrikant Fisher-Price, die eerder deze maand aankondigde te stoppen met de levering van Sinterklaas en Zwarte Piet-poppetjes, is bijzonder in trek op beslist.nl.

Zie ginds komt de stoomboot
Playmobil bracht zijn eerste speelset rond het thema Sinterklaas en Zwarte Piet op de markt in 2010. In de afgelopen jaren verschenen meerdere sets, waaronder een stoomboot met Sinterklaas en Zwarte Pieten, een extra setje met Zwarte Pieten en een Sinterklaaskalender met Zwarte Pieten. Momenteel is de stoomboot van Playmobil het populairst op beslist.nl. Ook de originele set met Sinterklaas en Zwarte Piet kan op veel belangstelling rekenen, net als Playmobil’s extra setje Pakjespieten. Beslist.nl wordt dagelijks bezocht door ruim een half miljoen online shoppers. Het Sinterklaas-speelgoed wordt aangeboden door verschillende webwinkels op het online winkelcentrum.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken