Starbucks en Shell openen eerste retail store
- Food-en-retail
- 2 sep 2014 @ 08:30
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenFoodIntroductie
- 2 sep 2014 @ 08:30
- Redactie Food en Retail
Starbucks Coffee Company en Shell Nederland Verkoopmaatschappij openen 2 september de allereerste Starbucks retail store in Nederland, gevestigd bij Shell station Haarrijn aan de A2 nabij Breukelen. Shell en Starbucks zijn zich bewust van de toenemende verwachtingen van klanten en de vraag naar een koffie-ervaring die onderweg net zo goed is als in de winkelstraten en op andere A-locaties.
Door de opening van deze store kunnen de duizenden weggebruikers, die dagelijks tussen Amsterdam en Utrecht reizen, Starbucks consumpties nuttigen in een rustige omgeving. Door middel van deze samenwerking willen Starbucks en Shell een nieuwe standaard zetten voor koffie langs de weg en een rustige omgeving creëren waar weggebruikers kunnen ontspannen en bijtanken.
Een bar en gratis Wi-Fi
Voor het design van de store is gebruik gemaakt van de royale verkoopruimte van het tankstation en de detaillering is geïnspireerd op het moderne Amerika. Het houten plafond is het meest in het oog springende onderdeel van de store en loopt uit over het terras om het interieur en exterieur te verbinden. De richting van de houten balken trekt het oog naar het belangrijkste deel van de store; de bar. Het palet voor het interieur van deze store bestaat uit warm hout, donker leer, ruwe muurstenen, textuurstoffen en een hint van groene tonen die door de gehele ruimte is doorgetrokken. Met een ruim zitgedeelte binnen en een aantal zitplekken buiten op het terras, en bovendien gratis Wi-Fi, is deze store een plek waar klanten iets consumeren terwijl ze een pauze nemen tijdens hun reis, of een zakelijke afspraak hebben. Openingstijden zijn van 06:00 tot 21:00 uur op doordeweekse dagen en van 08:00 tot 20:00 uur in het weekend.
Starbucks On The Go
Starbucks zelfbedieningspartner Selecta en Shell hebben ook een overeenkomst gesloten om later deze maand een aantal Starbucks On The Go concepten te plaatsen bij verschillende Shell tankstations in Nederland. Starbucks On The Go is een premium zelfbedieningsconcept dat de koffiehuiservaring uitbreidt en consumenten een plek geeft om uit te rusten, op te laden en anderen te ontmoeten.
Verdere groei
De uitbreiding van deze partnership met Selecta en Shell laat de betrokkenheid van Starbucks zien om verder te groeien in Nederland en in te spelen op de toenemende vraag naar een goede on-the-go koffie-ervaring, wat ook een perfecte aanvulling is op het all-round service concept van Shell.
Linda van Schaik (General Manager Shell Retail Benelux and France) en Arjan Oudejans (Director Licensed Stores, Starbucks Coffee EMEA)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing