Sterrenkok Ducasse haalt vlees van de kaart
- Food-en-retail
- 10 sep 2014 @ 09:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodCreatie
- 10 sep 2014 @ 09:00
- Redactie Food en Retail
Alain Ducasse, de Franse topchef, heeft opschudding veroorzaakt in de culinaire wereld. Zijn driesterrenzaak heropende 9 september jongstleden in Parijs met een nieuwe kaart waar vooral biologische en natuurlijke producten op staan en amper nog vlees. De prijs blijft wel dezelfde: 380 euro per couvert exclusief drank.
Lamskroon en kalfszwezerik zijn van de kaart gehaald. Ducasse heeft zijn restaurant in het Plaza Athenee, het Parijse vijfsterrenhotel, vernieuwd. En daar horen nieuwe gerechten bij. Hij gooit het roer volledig om en gaat voor bijna uitsluitend biologische en natuurlijke producten en amper nog vlees. Dat liet hij weten aan het Franse persbureau AFP.
Vis en granen
In plaats van vlees komen er meer granen, lokaal gekweekte groenten en vis op het menu te staan. ‘De planeet heeft maar een beperkt aantal grondstoffen’, zegt de chef in het interview. ‘We moeten ze op een meer ethische en evenwichtigere manier consumeren.’ Nieuwe gerechten zijn onder meer zwarte rijst in de oven met schaaldieren, pijlinktvis en octopus, tajine van mediterraanse vis met bulgur en quinoa met zeevruchten. (Bron: standaard.be)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing