Hennes & Mauritz betrekt Bonneterie

Hennes & Mauritz betrekt Bonneterie
  • Food-en-retail
  • 2 okt 2014 @ 13:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkWinkelen

Hennes & Mauritz betrekt landelijk de Bonneteries, het oude warenhuis dat zoals eerder bekend werd gaat sluiten. De Zweedse kledingretailer opent volgend jaar flagshipstores in de vrijkomende ruimten te Amsterdam en Den Haag. H&M heeft daartoe een langjarig huurcontract afgesloten met de familie Koster, de directie achter de Bonneterie, die de twee monumentale panden nog altijd beheert en dus zal blijven beheren.

De winkels aan het Rokin in Amsterdam en op de Buitenhof in Den Haag worden in het najaar van 2015 heropend als Hennes & Mauritz. De winkel in Amsterdam beschikt over zo’n vijfduizend vierkante meter, verdeeld over zeven verdiepingen, die in Den Haag beschikt over zes verdiepingen met in totaal 4500 vierkante meter oppervlakte meldt Distrifood. De winkelruimtes krijgen een luxueuze inrichting, laat H&M's countrymanager Susan Krau weten op Retailnews. 'De komende periode gaan we samen met ons team aan slag met het design en interieur.' Bij de inrichting zal aandacht zijn voor de historische details in de panden, waardoor de winkelbeleving kan worden verrijkt, belooft H&M. De aangekondigde sluiting van de Bonneterie maakte destijds nogal wat los. Het oude familiebedrijf is nog steeds zeer geliefd, maar kreeg de exploitatie niet langer rond.
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken