Bloomon verrast sector met bloemenabonnement
- Food-en-retail
- 21 nov 2014 @ 15:17
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - KlantenWebwinkel
- 21 nov 2014 @ 15:17
- Redactie Food en Retail
Met de lancering van het online bloemenabonnement Bloomon hoeft de consument niet langer naar de bloemist, supermarkt of tankstation voor een boeket, maar worden de bloemen gratis in de avonduren aan huis bezorgd. 'Doordat Bloomon haar bloemen direct afneemt van de kweker zijn de bloemen bovendien verser dan een traditioneel boeket', melden de 30-jarige oprichters trots.
Bloomon streeft er naar binnen twee jaar minstens 100.000 boeketten te verzenden binnen Nederland en wil met deze formule de Nederlandse bloemenmarkt veroveren, aldus de mannen. 'Bloomon werkt met een flexibel abonnement. Op de website kunnen klanten kiezen voor het formaat van het boeket evenals de bezorgfrequentie: wekelijks, tweewekelijks of maandelijks. De bloemen worden op dinsdag of donderdagavond aan huis bezorgd. Het abonnement is eenvoudig te wijzigen, te pauzeren of op te zeggen.'
Gemak staat voorop
'Mensen vinden het vaak veel gedoe om bloemen te kopen of worden teleurgesteld door de slechte kwaliteit. Met Bloomon bezorgen wij verse bloemen ´s avonds aan huis, vlak voor het weekend. De bloemen zijn zelfs al afgesneden', aldus Patrick Hurenkamp, oprichter en managing director van Bloomon. 'Doordat wij de distributie zonder tussenpersoon of lokale bloemist organiseren, hebben we een kortere keten, lagere kosten en versere bloemen dan eerdere online initiatieven uit de bloemensector.'
Stylist schikt
Dat Bloomon zelf de samenstelling bepaalt is ook vernieuwend, vinden de oprichters. 'Onze stylist zorgt voor combinaties waarin bloemen mogen opvallen. Dus met bijzondere soorten, veel hoogteverschil en weinig bladgroen ter opvulling zoals in traditionele boeketten', aldus Hurenkamp. De kosten voor een boeket van Bloomon inclusief bezorging zijn €15, €20 of €25, afhankelijk van het formaat.
Ervaring in e-commerce
De oprichters van Bloomon, Patrick Hurenkamp (1984) en Bart Troost (1984), delen een brede ervaring in e-commerce. Zo was Hurenkamp eerder verantwoordelijk voor de oprichting van online ventures Hellofresh en Westwing. Troost bouwde aan de online winkel van MS Mode en Sapph. Voor die tijd werkten ze samen bij the Boston Consulting Group. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- online
- webshop
- Bloomon
- bloemen abo
- Sapph
- online ventures
- Hellofresh
- nieuw
- Boston Consulting Group.
- boeket
- MS Mode
- e-commerce
- Westwing
- Patrick Hurenkamp
- Bart Troost
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing