Keuzestress bij kiezen zorgpolis

Keuzestress bij kiezen zorgpolis
  • Food-en-retail
  • 24 nov 2014 @ 15:20
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

Ruim 1300 verschillende soorten zorgpolissen zijn er voor 2015 beschikbaar. Marketeers van zorgverzekeraars denken met dit unieke spectrum fijn veel keuze te bieden. Onder de beoogde verzekerden heerst echter het gevoel dat zij door de bomen het bos niet meer kunnen zien, een half miljard reclamebudget ten spijt.

Dit blijkt uit onderzoek van tv-programma Kassa en de Consumentenbond. Een ziektekostenverzekering is voor alle Nederlanders verplicht. Einde jaar mag je van polis wisselen. Om dit proces te beinvloeden, besteden de zorgverzekeraars dit jaar zo'n half miljard euro aan reclame, meldt Metro. Bart Combee, directeur van de Consumentenbond in deze krant: 'De zorgverzekeraars kunnen hun geld beter gebruiken om het makkelijker te maken voor de consument, in plaats van moeilijker. (...)  Zoveel opties aanbieden is onnodig.'
De keuze voor een zorgverzekeringspolis is nu te moeilijk, volgens Kassa en de bond. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken