Boek De Dronken Vegetarier gelanceerd

Boek De Dronken Vegetarier gelanceerd
  • Food-en-retail
  • 8 dec 2014 @ 11:02
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • SmaakprikkelFood

Vandaag verschijnt het boek De Dronken Vegetariër van journalist Hanny Roskamp en wijnkenners Yannick Slagter en Floor Overgoor. De Dronken Vegetariër is meer een ‘drinkboek’ dan een kookboek. De meeste recepten zijn rijkelijk overgoten met bier, wijn en andere spiritualia. Zoals de smocktails, verrukkelijke cross-overs tussen smoothies en cocktails. Maar ook de stevige anti-katerontbijten en de heerlijke vegetarische borrelsnacks, hoofdgerechten en desserts kregen een tic.

De Dronken Vegetariër bevat veel praktische informatie: over de kunst om vegetarisch eten en wijn te combineren bijvoorbeeld. Over de katers die bij vegetariërs anders kunnen uitpakken dan bij vleeseters. Ben je je al bewust van het feit dat bij de productie van veel alcoholhoudende dranken dierlijke producten worden gebruikt? De Dronken Vegetariër vertelt hoe je wijn kunt vinden die vrij is van dierlijke producten. Doe de smaaktest ('met schenkbare uitkomst') en daag jezelf, vrienden, familie en kennissen uit voor de pubquiz, beloven de auteurs.

Het grote drinken
De Dronken Vegetariër  is doordrenkt met literaire bijdragen, zoals een vleesloze column van Arthur van Amerongen (De Volkskrant) en quotes van de grote drinkers zoals Hemingway, Bukowski en Kerouac. Ook citeren we uit drankovergoten film- en tv-klassiekers zoals Breaking Bad, Californication, Mad Men en Leaving Las Vegas.'

Aaibare dierenvriend
Een dronken vegetariër maakt ons aan het lachen, meldt schrijfster Hanny Roskamp. 'En dat is een goede zaak. Vegetarisme is vrijwel altijd onderdeel geweest van strenge stromingen die matigheid prediken ten aanzien van álle aardse genoegens. Met zo’n vegetariër valt geen lol te beleven. Met een dronken vegetariër kun je flirten en lachen in de kroeg. We denken dat die dronken vegetariër een betere ambassadeur is voor een diervriendelijke wereld dan een vegetariër die zichzelf opsluit achter een muur van morele superioriteit.'

Dierbare doelgroep
De dames en heer schreven dit boek voor de groeiende vega-community, die bestaat uit jonge levensgenieters die weinig of geen vlees eten. 'Ze houden van drinken en uitgaan, zijn slim, empathisch en hebben de kant van het onderdrukte dier gekozen. Het zijn romantische revolutionairen die ijveren voor een plantaardig bewind. Hun minirevolutie speelt zich af in kamers, cafés en restaurants waar whisky, wijn en bier op tafel staan', stellen Roskamp, Slagter en Overgoor. Ook voor flexitariers een uitdagend kerstgeschenk, dunkt ons. (PvWK)

Klik hier voor meer info.
 



cover en backside van 'DDV'

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken