Reclame-icoon Harry Piekema na 10 jaar weg bij Albert Heijn
- Food-en-retail
- 28 dec 2014 @ 17:10
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - CampagnesPersonalia
- 28 dec 2014 @ 17:10
- Redactie Food en Retail
Vanavond neemt de populaire supermarktmanager meneer Van Dalen afscheid van het Nederlandse publiek. Harry Piekema, die acteur die de gezichtsbepalende 'meneer Van Dalen' speelt, vindt het na tien jaar tijd voor nieuwe uitdagingen en figureert komende dagen voor het laatst als de bekende supermarktmanager in een speciaal samengestelde afscheidscommercial, die hieronder te zien is. Heel toepasselijk gaan tegelijk de tissues in de aanbieding.
Piekema schittert nog één keer in een speciaal samengestelde commercial, die tot en met 30 december 2014 te zien is op Nederlandse televisie. Op ah.nl/bedankt en het Albert Heijn YouTube-kanaal kunnen fans vanaf vandaag hoogtepunten uit de afgelopen tien jaar terugkijken, gemaakt door bureau TBWA\Neboko.
Op 19 juni 2004 zond Albert Heijn de eerste commercial met acteur Harry Piekema in de rol van supermarktmanager meneer Van Dalen uit. Na 153 TV commercials met supermarktmanager Van Dalen in de hoofdrol, is het voor Piekema een mooi moment om te stoppen.
'Met trots kijk ik terug op de afgelopen tien jaar. Het is altijd goed te stoppen als je er nog plezier in hebt', zegt Harry Piekema over zijn besluit. 'Ik wil graag meer gaan acteren, in het bijzonder op het toneel. Daarnaast wil ik activiteiten oppakken die zich soms moeilijk laten combineren met de rol als supermarktmanager Van Dalen. Denk daarbij aan mijn rol als voice-over voor de natuurfilm ‘De Nieuwe Wildernis’. In de toekomst wil ik graag een rol spelen bij de promotie van een dergelijke productie. Ik zal de mensen van Albert Heijn, het bureau TBWA, de filmcrew, maar vooral ook alle klanten die door de jaren heen fan van mij zijn geworden, enorm gaan missen. Maar ik kijk ook vooruit naar mijn regie van "Mrs. Picasso" in januari en de festival-voorstelling 'Onbekend' die ik aankomende zomer wil spelen.'
Voor Albert Heijn is het vertrek van de vertrouwde supermarktmanager een moment om vernieuwing door te voeren. In het eerste kwartaal van 2015 maakt Albert Heijn daarover meer bekend.
'Albert Heijn kijkt dankbaar terug op de inzet van Harry Piekema als meneer Van Dalen', zegt Adriaan Thierry, directeur omni-channel marketing & format van Albert Heijn. 'We zijn Harry en het hele TBWA-team veel dank verschuldigd voor alle mooie en humorvolle optredens in onze reclame. Harry heeft de afgelopen tien jaar op een heel eigen en betrokken wijze invulling gegeven aan de rol van manager Van Dalen in de Albert Heijn supermarkt. Hij zette net een stapje meer en deed er alles aan het onze klant naar de zin te maken en te verrassen. Harry verdient met recht een mooi uitzwaai-moment.'
De Albert Heijn-commercials met meneer Van Dalen ontvingen 33 Gouden Loeki nominaties, meldt Albert Heijn trots. 'In 2008 won Piekema een oeuvre-award tijdens de Gouden Loeki uitreiking. Op dinsdag 30 december 2014 is meneer Van Dalen voor het laatst in een Albert Heijn commercial te zien op de Nederlandse televisie.'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- tv
- afscheidscommercial
- bekende
- meneer Van Dalen
- YouTube-kanaal
- campagne
- supermarktmanager
- TBWA\ Neboko
- gezichtsbepalend
- Albert Heijn
- reclame
- nieuwe uitdagingen
- AH
- commercial
- Harry Piekema
- Effie
- Van Dalen
- Loekie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing